به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پیش از این گفته می‌شد که واتساپ در نسخه جدید این برنامه پیام‌رسان روی ویژگی استفاده از مدل هوش مصنوعی Meta AI Llama کار می‌کند تا به کاربران خود اجازه دهد از این طریق مدل‌های مختلف Llama را برای تعاملات خود با هوش مصنوعی در آینده انتخاب کنند. در این نسخه، مدل پیش‌فرض Llama 3-70B برای درخواست‌های سریع‌تر و ساده‌تر و یا مدل پیشرفته Llama 3-405B برای پاسخ به سؤالات پیچیده‌تر پیشنهاد شدند.

اکنون واتساپ به‌دنبال به‌روزرسانی جدیدی است که بتواند نسخه 2.24.14.13 را از طریق برنامه بتای گوگل پلی (Google Play) عرضه کند. گفته می‌شود این پلتفرم در آپدیت جدید، خود را متعهد کرده است تجربه کاربری هوش مصنوعی متا را با هدف افزایش امکانات شخصی‌سازی بهبود ببخشد. از تازه‌ترین قابلیت‌های این ابزار، ساخت استیکر و عکس پروفایل با کمک هوش مصنوعی متا است.

تصویر هوش مصنوعی در واتساپ

هوش مصنوعی چگونه به ساخت عکس پروفایل در واتساپ کمک می‌کند؟

ظاهراً این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا با آپلود کردن چند عکس سلفی از خود، با کمک هوش مصنوعی magine Me تصاویری جذاب برای پروفایلشان در محیط‌های مختلف بسازند. نکته مهم این است که باید اطمینان حاصل کرد تصاویر گرفته شده، به‌طور دقیق ظاهر فرد را نشان می‌دهند.

پس از گرفتن تصاویر، کاربران می‌توانند با تایپ کردن پرامپت “Imagine me” در قسمت مکالمه با ابزار هوش مصنوعی Meta AI از آن بخواهند یک تصویر هوش مصنوعی از آنها ایجاد کند. شایان ذکر است که هوش مصنوعی متا نمی‌تواند پیام‌های دیگر را بخواند، زیرا دستور به طور جداگانه پردازش می‌شود؛ ضمن اینکه پیام تصویری به دست آمده، به طور خودکار در صفحه مربوط به چت توسط برنامه به اشتراک گذاشته می‌شود. با توجه به این که استفاده از این ویژگی اختیاری است، کاربرانی که مایل به استفاده از آن هستند باید به صورت دستی در قسمت تنظیمات خود، آن را  فعال کنند. گفته می‌شود می‌توان از تصاویر تولید شده توسط این هوش مصنوعی، به‌عنوان استیکر نیز در چت‌های واتساپ استفاده کرد.

از آنجا که انتشار چت بات متا هنوز در مراحل توسعه قرار دارد، به‌نظر نمی‌رسد قابلیت ساخت تصاویر پروفایل با کمک هوش مصنوعی به این زودی در دسترس همه کاربران واتساپ قرار بگیرد.

منبع: wabetainfo

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array