به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، ساختن یک تیم موفق با بهترین عملکرد ممکن، یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های یک استارتاپ در روزهای آغازین است. پیدا کردن و استخدام کردن کارمندان با استعدادی که تمایل دارند به تیم شما بپیوندند، عاملی حیاتی برای حفظ پایداری و تضمین رشد استارتاپ شما در بلندمدت است.

 

در بخش اول مقاله، دو مورد از عوامل مهم در جلب رضایت کارکنان را بررسی کردیم. در ادامه، به دو مورد باقی مانده خواهیم پرداخت.

 

3 – ایجاد سیاست‌‌های مردم محور

این سیاست‌ها می‌توانند در موارد بسیاری به‌کار آیند، از جمله: بازنشستگی، دوره‌های کارآموزی، پروسه اضافه شدن و یا حذف شدن یکی از کارکنان شرکت، توسعه فردی، ملاحظات، پاداش، نظم کاری، هزینه‌ها، مرخصی زایمان و غیره.
بهترین سیاست‌های مردم‌محور آنهایی هستند که به‌دقت تدوین و تصویب‌ شوند، به‌گونه‌ای که هم موفقیت شرکت را تضمین کنند و هم تجربه کاری مثبتی برای کارمندان به ارمغان آورند.

از طریق سیاست‌های مردم‌محور می‌توان با کارمندان روحیه داد: مثلاً با ارسال نوشته‌ای که در آن توقعات و نیازمندی‌های یک کار خاص توضیح داده شده‌‌‌است. چنین توضیحاتی اولین قدم یک ارتباط موثر بین کارمند و کارفرماست.

به‌مرور استفاده کردن از این سیاست‌ها و در دسترس قرار دادن آنها برای مواقع نیاز، یکی دیگر از عوامل موثر در تضمین رابطه شفاف بین اعضای تیم است.
همچنین، نگهداری، مراقبت و ارتقای به موقع این سیاست‌ها راه تاثیرگذاری است برای اینکه به کارمندان خود نشان دهید که سلامت آنها برای شما اهمیت دارد و از هیچ تلاشی برای فراهم کردن امکانات لازم برای آنها دریغ نخواهید کرد‌.

 

تیم

 

4 – ایجاد الگوی مناسب برای کارمندان

تجربه کارمندی خوب فقط از یک طریق به‌دست می‌آید: درصورتی که مسئولان و رهبرین شرکت تعهد کافی برای انجام وظایف خود داشته باشند و سرمشق دیگران شوند.
رفتار کارمندان اثر مستقیمی با چگونگی رفتار روسا و رهبران یک شرکت و میزان تعهد و سختکوشی آنها دارد.
به همین دلیل، ایجاد یک الگوی مناسب، راه مناسبی برای انتقال ارزش‌ها و باورهای شرکت و درنتیجه ایجاد یک محیط امن و قابل اعتماد برای کار کردن است.

درنهایت، این نکته حائز اهمیت است که هدف اصلی از مزایای فراهم شده برای کارمندان؛ بهبود عملکرد و بهره‌وری آنهاست.
شرکتی “نتیجه‌گرا” بودن، همچنین به این معناست که تمام اقدامات ایجاد شده برای بهبود تجربه کارمندی، باید تأثیر مثبتی بر بازده و نتیجه نهایی کارمندان داشته باشد.
تا زمانی که اقدامات تجربه کارمندی‌ای که درنظز گرفته‌اید، تیم شما را برای موفقیت آماده می‌کند، آنها عوامل کلیدی بنیان‌گذاری یک بیزینس موفق و خوب هستند.

منبع: eu-startups

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array