به گزارش ایران دکونومی، ششمین جلسه کمیته نظارتی اجرای بند «ج» تبصره ۷، قانون بودجه سال ۱۴۰۲ که به هوشمندسازی خدمات دولت و راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند می‌پردازد، با حضور عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، میثم لطیفی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و سید مهدی نیازی، معاون سازمان برنامه‌وبودجه شکل گرفت.

طی این جلسه وضعیت انجام الزامات قانون برنامه ششم توسعه، قانون بودجه سال ۱۴۰۲، مصوبات شورای اجرایی فناوری اطلاعات و تکالیف آئین‌نامه مذکور در حوزه ارائه خدمات هوشمند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه بر بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بررسی شد.

همچنین گزارش نظارتی حوزه کلان هوشمند سازی دستگاه‌های دولتی ارائه شد، بر اساس آن میزان کاربران ثبت‌نام کرده و دریافت‌کننده سرویس از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به ۳۰ میلیون ۴۰۰ هزار کاربر رسیده است.

خدمات هوشمند

گزارشی نیز از آخرین وضعیت اقدامات انجام گرفته برای ارائه خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه بر بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بررسی شد.

به کارگیری خدمات هوشمند

در جریان بررسی ارائه خدمات سازمان تأمین اجتماعی اعلام شد که از ۳۱ خدمت این سازمان ۱۹ خدمت به شکل الکترونیکی به مردم ارائه می‌شود که مقرر شد ۷ خدمت نیز تا پایان دی ماه هوشمند شود. همچنین با بررسی موانع هوشمندسازی خدمات سازمان بهزیستی، مقرر شد این سازمان نیز تا پایان سال صد درصد خدمات خود را به‌صورت الکترونیکی و از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه کند. (مهر)

وزیر ارتباطات در این نشست گفت: «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه از مجموعه‌های پیشرو در اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هستند که نسبت به سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی مسیر هموارتری در ارائه صد درصدی خدمات هوشمند از طریق این پنجره دارد.»

او اضافه کرد: «امیدوارم با احصا دقیق فرآیندها، موانع پیش‌رو کنار زده شود تا با هوشمندی صد درصدی خدمات از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، زندگی مردم با فناوری تسهیل شود.»

زارع پور اذعان داشت: «با شناختی که از دوستان داریم این اطمینان وجود دارد که می‌توانید حال مردم را خوب کنید و با تکمیل کار و هوشمندی کامل ارائه خدمات، لبخند رضایت را بر لبان مردم بنشانید.»

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array