به گزارش ایران دکونومی، صرافی ارز دیجیتال آبان تتر که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۷ آغاز کرده است و در حال حاضر امکان خرید و فروش ۳۰۰ رمزارز را در پلتفرم خود دارد، صبح امروز در نشست خبری گزارش سال میلادی ۲۰۲۲ خود را منتشر کرد.

طی این گزارش اعلام شد که تعداد کاربران این صرافی، به ۷۰۰هزار نفر رسیده است و بیشترین ارز دیجیتال خریداری شده در آبان تتر، «تتر» بوده است، در حالیکه بیشترین معاملات با ارز «شیبا» انجام شده‌است.

در این یکسال، ۵ روز مهم وجود داشت که ۹درصد از کل معاملات یکسال را به خود اختصاص می‌دادند. این ۵ روز عبارتند از: ۷ فوریه با ۲.۲۲٪ از کل معاملات، اول می با ۱.۷۷٪ ، ۱۱ می با ۱.۶۷٪ ، ۳۱مارس با ۱.۵۵٪ و ۳۰ مارس با ۱.۴۵٪ .

در این یکسال، ۳ کاربر رکورد معاملات خود را به ثبت رساندند. اولی در ۱۱می و با ۰.۰۲۱٪ ، دومی در ۶نوامبر با ۰.۰۱۲٪ و سومی در ۱۷ اکتبر با ۰.۰۱۷٪ از کل معاملات.

جبران خسارت ۳۴۰.۰۰۰ دلاری

فرهاد فلاح، قائم مقام مدیرعامل آبان تتر در جمع خبرنگاران حاضر در نشست گفت: در سال قبل بازار رمزارزها در دنیا، زمستان سختی را گذرانده، به طوریکه ۹۶ پروژه بین‌المللی در این زمستان شکست خوردند. اما ما توانستیم این زمستان را با سختی‌هایش از سر بگذرانیم و بمانیم.

فلاح پس از اشاره به توییت رضا شوهانی، مدیرعامل آبان تتر گفت: ما داده‌های مشتریان را با اهمیت بالایی نگهداری می‌کنیم و به آن‌ها متعهدیم. زمانی که شبکه «گالا» هک شد و ضرر بزرگی متوجه کاربران شد، ما این ضرر را از صندوق آبان تتر جبران کردیم.

وی پس از اشاره به اینکه کاربران همه دارایی آن‌ها هستند، اضافه کرد که باید شرایط حضور ایرانیان را در بازارهای بین‌المللی فراهم کنند.

در آبان تتر چه گذشت؟

در گزارش سالانه آبان تتر اعلام شد که کاربران آبان تتر، بیشترین معاملات خود را در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در ساعات ۶ الی ۹ صبح انجام دادند. از کل تراکنش‌های آبان تتر، ۴۸درصد بر پایه تتر و ۵۲درصد بر پایه تومان بوده است و ۵هزار معامله نیز به صورت حضوری انجام گرفته است.

۱۰ درصد از کل معاملات مربوط به تتر بوده و بعد از آن ADA ،DOGE ،TRX ،BABYDOGE ،SHIB به ترتیب بیشترین معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

در سال گذشته آبان تتر، احراز هوشمند، سطح‌بندی کارمزدها، وایت لیست، اپلیکیشن و پرتفوی حرفه‌ای را به محصولات خود اضافه کرده است.

با وجود اینکه تعداد کاربران افزایش یافته است، اما تعداد چت آنلاین آن‌ها که در ۲۰۲۱ تعداد ۵۷۱.۵۹۹ بوده، در ۲۰۲۲ با کاهش مواجه شده و به ۵۵۴.۵۷۵ رسیده است. آبان تتر دلیل این کاهش را بهبود سایت و طراحی تجربه کاربری مناسب‌تر و تولید محتوای آموزشی کارآمد دانست.

امید مولایی، مدیر بلاکچین آبان تتر نیز گفت: ما در سال ۲۰۲۲ نیروهای زیادی پرورش دادیم و وایت پیپر تمام توکن‌ها را جزء به جزء بررسی و موشکافی کردیم و در سال پیش رو، قابلیت‌های جدیدی به آبان تتر اضافه خواهد شد.

در منابع انسانی آبان تتر چه گذشت؟

در این نشست، پریسا حسین‌زاده، مدیر منابع انسانی آبان تتر در این نشست اعلام کرد: کارمندان ما امسال پس از بررسی ۲۸۰۰رزومه به ۱۲۰ نفر رسیدند و در سال آینده قرار است به ۱۵۰ نفر برسند. ما امکان همکاری با توانیابان را نیز فراهم کردیم و برخی از نیروهای ما، معرفی شده از بهزیستی هستند که پس از آموزش استخدام آبان تتر شده‌اند.

قابل ذکر است که ۷۰درصد نیروها را آقایان و ۳۰درصد دیگر را بانوان تشکیل می‌دهند و به گفته حسین‌زاده، تبعیض جنسیتی چه برای پرسنل و چه کاربران هیچگاه در این شرکت وجود نداشته و نخواهد داشت.

مدیرمنابع انسانی آبان تتر همچنین اعلام کرد که آبان تتر در سراسر دنیا همکار دارد: از لندن و ونکوور گرفته تا ساوه و ورامین؛ ما کارمندانی داریم که در سراسر دنیا همراه ما هستند و توانسته‌ایم نظر آن‌ها را جلب کنیم.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array