به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یک کاربر ناشناس، به تازگی 26.9 واحد رمزارز بیت کوین (BTC) به ارزش تقریبی 1.17 میلیون دلار را به جنسیس ولت بیت کوین انتقال داد. جنسیس ولت اولین کیف پول شبکه بیت کوین است که توسط ساتوشی ناکاموتو، خالق مستعار این دارایی ساخته شد.

این معامله ساعت 1:52 بامداد روز پنجم ژانویه (15 دی) انجام شد. این مبلغ از یک کیف پول خالی به کیف پول اصلی ساتوشی ناکاموتو ارسال گردید. کارمزد این تراکنش معادل 100 دلار بود که به طور قابل توجهی از میانگین هزینه‌ها بیشتر است.

کانر گروگان (Conor Grogan) یکی از مدیران کوین بیس در ایکس (توییتر سابق) مدعی شد که این تراکنش یا توسط ناکاموتو انجام شده است که بعد از سال‌ها از خواب بیدار می‌شود، یا شخصی بیش از 1 میلیون دلار از این دارایی را سوزانده است. به عقیده گروگان این انتقال ناشناس می‌تواند یک طرح بازاریابی برای صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین باشد.

کیف ناکاموتو

گفتنی است که از دسامبر 2010 (آذر 1389) یعنی زمانی که ناکاموتو ناپدید شد، هیچ جابه‌جایی وجهی از کیف پول‌های مرتبط با وی، از جمله این کیف پول اولیه، رخ نداده بود. ظاهراً کلیدهای خصوصی این کیف ‌پول‌ها همچنان در اختیار ناکاموتو قرار دارد. اولین تراکنش این کیف پول نیز به سوم ژانویه 2009 (14 دی 1387) برمی‌گردد، یعنی زمانی که ناکاموتو اولین بلوک بیت کوین را استخراج و 50 واحد بیت کوین استخراج شده را به این آدرس ارسال نمود.

همزمان با تولد 14 سالگی بیت کوین، کاربران این دارایی دیجیتال در سراسر جهان به روش‌های مختلف این رویداد را جشن گرفتند و برخی بر آن شدند که مقداری بیت کوین را به آدرسی ارسال کنند که حاوی پاداش استخراج بلوک اولیه آن بود. این هدایا موجودی این کیف پول را تا اواخر سال 2023 به 72 واحد بیت کوین افزایش داد.

با انجام تراکنش اخیر، موجودی این آدرس به 99.67 بیت کوین رسیده است که ارزش آن تقریباً 4.3 میلیون دلار است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array