به گزارش ایران دکونومی، غلامرضا صالحی- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 100 هزار متقاضی وام 350 میلیون تومانی مسکن روستایی آماده معرفی به بانک هستند.

صالحی افزود: پیگیری‌های اداری برای اخذ تضامین از سازمان برنامه و بودجه به بانک مرکزی برای افزایش مبلغ وام روستایی به 350 میلیون تومان در حال انجام شدن است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پس از دریافت ضمانت‌ها و ابلاغ به بانک‌ها، کمتر از یک ماه دیگر پرداخت این تسهیلات آغاز می‌شود.

وام مسکن روستایی، از جمله وام هایی است که برای کمک به خانه‌دار شدن اقشار مختلف در سال های گذشته، پرداخت شده است.

‌ساخت مسکن در روستاها موجب افزایش اشتغال در روستا، کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها و در نتیجه افزایش تولید کالای کشاورزی می‌شود‌ و افزایش نیافتن وام ساخت مسکن در روستاها، برخلاف مناطق شهری،نشان دهنده تبعیض و بی‌عدالتی است پس ضروری است که دولت با قید فوریت نسبت به افزایش مبلغ وام ساخت مسکن در روستاها اقدام کند.

مبلغ وام مسکن روستایی و نرخ سود آن

مبلغ وام مسکن روستایی ۳۵۰ میلیون تومان است و نرخ سود آن ۵ درصد است.

شرایط ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی ۱۴۰۲

تسهیلات مسکن روستایی، به افرادی که یک زمین در اختیار دارند و یا می خواهند منزل مسکونی خود را تعمیر و بازسازی کنند، نیز تعلق خواهد گرفت.

افرادی که قبلا از هر یک از وام های بنیاد مسکن استفاده کرده اند، مجاز به ثبت نام وام مسکن روستایی ۱۴۰۲ نمی باشند.

افرادی که در روستا ها و یا شهر هایی که دارای جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر هستند و در حال سکونت در آن ها می باشند، مشمول دریافت وام مسکن روستایی می شوند.

افرادی که در شهر های زیر ۲۵ هزار نفر، در حال سکونت هستند و پروانه ساخت نیز دریافت کرده اند، می توانند از وام مسکن روستایی استفاده کنند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array