به گزارش ایران دکونومی، زمان واریز یارانه نقدی تیر ماه 1403، برای دهک‌های اول تا سوم طبق روال ماه‌های گذشته از ۲۵ تیرماه لغایت 30 تیر ماه است. بر این اساس، دهک‌های اول تا سوم در تاریخ 25 تیر و دهک‌های چهارم تا نهم در تاریخ 30 تیر یارانه خود را دریافت خواهند کرد.

یارانه مرحله 161 به مبلغ 11 هزار و 75 میلیارد تومان بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب 10 میلیون و 75 هزار و 836 سرپرست خانوار دهک های اول تا سوم در 28 بانک عامل سراسر کشور واریز و از ساعت 24 روز دوشنبه 25 تیرماه قابل برداشت است.

مبلغ یارانه تیر 1403 چقدر است؟

میزان یارانه هر نفر در سال 1403 و در صورتی که سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم درآمدی باشند، 400 هزار تومان به‌ازای هر نفر است که به حساب خانوار واریز خواهد شد. مبلغ واریز یارانه نقدی برای دهک‌های چهارم تا نهم خانوار، 300 هزار تومان تعیین شده است.

جدول زمان بندی واریز یارانه نقدی تیر 1403

مدارک لازم برای وام یارانه

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال 1400 با هدف پشتیبانی از افراد و خانوارهایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در شرایط سخت قرار گرفته‌اند، طرح وام فوری با کارت یارانه را راه‌اندازی کرد. این وام به افرادی که دارای کارت یارانه هستند و شرایط و الزامات آن را برآورده کنند، اعطا می‌شود.

شرایط و الزامات دریافت وام یارانه به شرح زیر است:

  1. داشتن کارت یارانه و اعتبار آن حداقل تا پایان مهر ماه سال جاری.
  2. داشتن حداقل یک ماه سابقه دریافت یارانه.
  3. داشتن حداقل یک سال سابقه بیمه‌ای.
  4. دارا بودن حداقل ۱۸ سال سن.

نکته مهم اینجاست که بسیاری از بانک‌ها شرایط خاص خود را برای پرداخت وام یارانه اعلام نکرده‌اند و از آنجایی که ممکن است هربانکی شروطی خاص برای اعطای این وام در نظر بگیرد، دور از انتظار نیست که مدارک موردنیاز نیز آنها نیز با یکدیگر متفاوت باشد. 

شرایط دریافت یارانه نقدی

ثبت‌نام در سامانه یارانه‌ها: افرادی که در سال‌های گذشته برای دریافت یارانه ثبت‌نام کرده‌اند، نیازی به ثبت‌نام مجدد ندارند.

به روز بودن اطلاعات: اطلاعات خانوار‌ها باید در سامانه یارانه‌ها به‌روز باشد. در صورت نیاز به اصلاح اطلاعات، باید به سامانه «hemayat.mcls.gov.ir» مراجعه کرده و تغییرات لازم را انجام دهند.

عدم برخورداری از یارانه‌های دیگر: افراد دریافت‌کننده یارانه‌های نقدی دیگر یا مشمول طرح‌های حمایتی خاص از دولت، ممکن است در شمول یارانه نقدی تیرماه قرار نگیرند.

افزایش یارانه 1403

برخی اخبار حاکی از این است که ممکن است در آینده نزدیک، مبلغ یارانه نقدی افزایش یابد، اما برای تیرماه 1403، مبلغ فعلی پابرجاست.

مبلغ یارانه نقدی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array