به گزارش ایران دکونومی، فیش حقوقی تیر ماه بازنشستگان لشکری، فرهنگی و تامین اجتماعی در سامانه مربوطه بارگذاری شد. بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و سایر ارگانها می‌توانند با مراجعه به سامانه فیش حقوقی خود را دریافت نمایند.

حقوق تیر ۱۴۰۳ بازنشستگان لشکری، کشوری، فرهنگی و تامین اجتماعی، همچون ماه قبل از روز 20 لغایت 31 تیر 1403 واریز خواهد شد.

احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری 1403

در روز‌های قبل از پانزدهم تیر، سه میلیون تومان بابت علی‌الحساب همسان‌سازی به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شد؛ پیش از آن، همین مبلغ برای بازنشستگان کشوری و لشگری واریز شده بود؛ اما در هر حال، مشخص نیست که آیا این ماه (تیرماه) نیز علی‌الحساب همسان‌سازی برای کارگران بازنشسته واریز می‌شود یا خیر و اجرای آن از چه زمانی آغاز می‌شود.

«سیداحمد حسینی» فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی در این راستا اذعان داشت: «متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، لشگری و کشوری سال‌ها قبل کلید خورد و اکنون در برنامه هفتم به عنوان یک تکلیف قانونی مصوب شده است؛ براین اساس، باید اجرایی شود.»

چرا حقوق تیر ماه بازنشستگان تامین اجتماعی واریز نشده

واریز حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی طبق روال معمول بر اساس حروف الفبا از صبح روز گذشته در تهران و شهرستان‌ها آغاز شده است. اگر هنوز حقوق تیر خود را دریافت نکرده اید، به جدول تاریخ قطعی واریز حقوق تیر 1403 بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه براساس حروف الفبا از بیستم تیر که در اینجا آمده مراجعه نمایید.

وام ازدواج فرزندان بازنشستگان لشکری

صندوق بازنشستگی کشوری در سال‌های اخیر طی 8 مرحله اقدام به پرداخت وام ازدواج به فرزندان بازنشستگان کرده است که در تازه‌ترین مرحله، مبلغ وام ازدواج فرزندان بازنشستگان به 35 میلیون تومان رسیده است. این وام شامل فرزندانی است که عقدنامه آنها در بازه زمانی اول فروردین ماه ۱۳۹۸ (۱۳۹۸/۱/۱) تاکنون ثبت شده و حداقل یک بار در درگاه خدمات الکترونیکی صندوق ثبت نام کرده‌اند.

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده که تسهیلات ازدواج صرفاً به ازدواج اولیه فرزند تعلق می‌گیرد و اگر فرزند بازنشسته برای بار دوم ازدواج کند وام ازدواج به او تعلق نمی‌گیرد و در صورتی که پدر و مادر هر دو مشترک صندوق باشند، صرفاً یک فقره تسهیلات به فرزندان ایشان پرداخت می‌شود.

به نقل از سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح، مشترکان برای دریافت وام، بعد از وقوع عقد برای فرزندان باید به دفاتر الکترونیک ساتا مراجعه و نسبت به باطل کردن دفترچه بیمه یا تداوم بیمه‌پردازی برابر مقررات سازمان اقدام کنند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array