به گزارش ایران دکونومی، دولت سامانه‌ای را تحت عنوان سامانه میراث، به منظور انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث ایجاد نموده است.

سامانه میراث، به صورت الکترونیکی فرآیند تقسیم و تسهیم هوشمند و همچنین انتقال دارایی متوفیان سهام عدات را به وارثین به انجام می‌رساند.

انتقال سهام متوفیان به وراث براساس زمانبندی و همین طور سال فوت صورت خواهد گرفت.

شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: سامانه میراث برای متوفیان سال‌های ۱۳۸۴ تا ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ سهام عدالت بازگشایی شده است تا فرآیند انتقال سهام به وراث سرعت گیرد.

در این اطلاعیه آمده است که تمامی فرایند ثبت نام در سامانه میراث در شعب شرکت‌های کارگزاری و بانک‌های منتخب رایگان بوده و وراث نیازی به پرداخت وجه ندارند.

 بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند که یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می‌تواند با مراجعه به ۶ هزار شعبه دفاتر شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب بانک ملی ایران، ملت، پارسیان و تجارت، فرایند انتقال سهام را انجام دهد.

همچنین در این اطلاعیه آمده است در صورتی که وراث متوفیان سهام عدالت تا اوایل اسفندماه امسال مدارک خود را در سامانه میراث ثبت کنند، می‌توانند تمام سود سنوات سال‌های گذشته را دریافت کنند.

شخص مراجعه کننده باید (در سامانه سجام ثبت نام کرده باشد) و نیز باید تمامی مدارک لازم از جمله مدارک احراز هویت و برگه انحصار وراثت، شناسنامه فرد فوت شده و مدارک سایر وراث را به همراه داشته باشد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array