به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز گذشته خبری امیدوارکننده بازار کریپتو را به تکاپو انداخت. طبق گزارش‌ها، پس از حدود ۳ سال، ریپل اعلام کرد که برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse) مدیرعامل و کریس لارسن (Chairman Chris) مدیر اجرایی ریپل لبز از تمامی اتهاماتی که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه آنها مطرح کرده بود، تبرئه شده‌اند.

این رگولاتور در اقدامی کم سابقه تصمیم گرفت شکست را بپذیرد و شکایت خود از این افراد را پس بگیرد. ناگفته نماند که هنوز این احتمال وجود دارد که این کمیسیون در مورد سایر موارد مذکور در پرونده درخواست تجدیدنظر کند.

گارلینگهاوس در واکنش به صرف نظر کردن کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از شکایات خود علیه مدیران ریپل لبز گفت:

«حدود سه سال است که من و کریس بار اتهامات بی‌اساس یک رگولاتور سرکش را به دوش می‌کشیم. اکنون که این کمیسیون دست از نمایش‌های پوچ خود علیه من و کریس برداشته است، مشتاقانه منتظر هستیم شاهد روزی باشیم که این پرونده برای همیشه بسته می‌شود.»

با این وجود، برخی از صاحب‌نظران معتقدند بازی به همین‌جا ختم نمی‌شود و احتمالاً کمیسیون برای بازیابی وجهه همیشه پیروز خود، در خصوص دریافت جریمه فروش نهادی بیش از ۷۰۰ میلیون دلار رمزارز ریپل با جدیت بیشتری پرونده را دنبال می‌کند و برای دریافت مبلغی هنگفت پافشاری خواهد کرد.

برخی دیگر نیز به این نکته اشاره می‌کنند که ممکن است کمیسیون قصد داشته باشد پس از این اقدام، در مورد حکم قاضی تورس در خصوص فروش برنامه‌ریزی شده این دارایی درخواست تجدیدنظر خود را زودتر از زمان مورد انتظار به دادگاه ارائه کند. برخی از کارشناسان حقوقی نیز معتقدند ممکن است این اقدام، تصمیمی استراتژیک برای سرعت بخشیدن به روند تجدیدنظر علیه حکم مختصر صادرشده برای این پرونده باشد.

واکنش بازار کریپتو و رمزارز ریپل به این خبر جنجالی

انتظار می‌رفت که پس از مختومه شدن پرونده حقوقی مربوط به مدیران ارشد ریپل، شاهد افزایش قابل توجه قیمت رمزارز بومی این شرکت باشیم. اما، بازار کریپتو معمولاً انتظارات را زیر پا می‌گذارد؛ چراکه علیرغم پیروزی قابل توجه برد گارلینگهاوس و کریس لارسن در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، روند صعودی پیش‌بینی شده در بازار اتفاق نیفتاد و قیمت دارایی‌های دیجیتال آنگونه که انتظار می‌رفت رشدی انفجاری را تجربه نکرد.

نمودار روزانه ریپل
نمودار روزانه رمزارز ریپل (XRP)، منبع: TradingView

نمودار عملکرد ضعیف ریپل (XRP) در تایم فریم روزانه به خوبی بیانگر این ادعا هست. با وجود اینکه برخی از تحلیلگران انتظار داشتند چنین خبری بتواند به ریپل (XRP ) کمک کند تا رکوردهای قبلی خود را بازیابد، متأسفانه این انتظار هرگز محقق نشد. هرچند بلافاصله بعد از انتشار این خبر، روندی صعودی بازار را دربرگرفت و بیت کوین را به بالای 30 هزار دلار رساند. قیمت ریپل نیز چند درصد رشد را تجربه کرد، ولی این جهش مدت زیادی دوام نداشت و روندی اصلاحی قیمت‌ها را به سمت حمایت‌های اولیه خود سوق داد.

در حال حاضر، ریپل (XRP) با رشد اندک 1.44 درصدی نسبت به روز گذشته، با قیمت 0.5215 دلار معامله می‌شود. بیت کوین نیز پس از ورود به کانال 29 هزار دلار، دوباره به بالای این سطح بازگشته و اکنون با قیمت 30030 دلار معامله می‌شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: bitcoinist

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array