به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم پرداخت دیجیتال مبتنی بر بلاکچین، ریپل (Ripple)، اعلام کرد که بخشی از سهام صرافی رمزارزی بیت‌استمپ (Bitstamp) را خریداری کرده است. بر اساس رونوشتی که از کنفرانس روز 9 می (19 اردیبهشت) شرکت سرمایه‌گذاری دیجیتالی گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، مشاور ریپل در این معامله بوده است.

ریپل اکنون سهامی را در اختیار گرفته است که قبلاً متعلق به یک شرکت سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال مستقر در ایالات متحده با نام پانترا کپیتال (Pantera Capital) بود. پانترا تا سال 2018 یکی از بزرگترین سهامداران بیت‌استمپ (Bitstamp) به‌شمار می‌رفت. در آن زمان این صرافی که ارزش آن حدود 60 میلیون دلار برآورد می‌شد، توسط شرکت سرمایه‌گذاری NXMH مستقر در بلژیک در یک “معامله تمام نقدی” خریداری شد.

پانترا که در سال 2014 مبلغ 10 میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرد، بخشی از سهام خود در صرافی بیت‌استمپ (Bitstamp) را نیز به NXMH فروخت. هنوز اطلاعات دقیق درمورد مبلغ این قرارداد یا نحوه انعقاد آن منتشر نشده است.

ریپل

بیت‌استمپ (Bitstamp) که در سال 2011 تأسیس شد، یکی از اولین صرافی‌های رمزارزی بود که امکان معاملات ارزهای دیجیتال را ارائه کرد. این شرکت، خدمات خود را از پایگاه خود در لوکزامبورگ، در بیش از 100 کشور به مشتریان ارائه می‌دهد. طبق داده‌های وبسایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، صرافی بیت‌استمپ (Bitstamp) در حال حاضر در میان 10 صرافی برتر ارزهای دیجیتال به لحاظ حجم معاملات قرار دارد و بیش از 164 میلیون دلار توکن در 24 ساعت گذشته در آن معامله شده است.

سابقه مراودات ریپل و بیت‌استمپ

روابط متقابل ریپل و بیت‌استمپ (Bitstamp) به سال‌ها قبل برمی‌گردد. این صرافی قبلاً به عنوان دروازه‌ای برای معرفی ریپل (XRP) عمل می‌کرد. تصادفی نیست که جفت ارزهای ریپل (XRP) درست پس از بیت کوین، جایگاه‌های دوم و سوم بیشترین حجم معاملات در بیت‌استمپ (Bitstamp) را به خود اختصاص داده‌اند. گفتنی است که بیت‌استمپ (Bitstamp) دومین بازار بزرگ ریپل (XRP) پس از صرافی بزرگ بایننس نیز به‌شمار می‌رود.

از طرفی، این شرکت از سال 2020 تاکنون، درگیر یک دعوی پرهزینه و جنجالی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (sec) بوده است؛ چون این کمیسیون ادعا می‌کند رمزارز ریپل (XRP) با تعریف اوراق بهادار مطابقت دارد.

در جدیدترین پیشرفتی که در جریان این پرونده حاصل شد، درخواست این رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده برای مهر و موم کردن سوابق مذاکرات داخلی آن رد شده است. اعضای جامعه رمزارزها، این حرکت را به عنوان یک پیروزی بزرگ برای ریپل در نظر گرفتند؛ چراکه معتقدند برخی از سخنرانی‌های داخلی این کمیسیون شواهدی کلیدی در دعاوی جاری آن محسوب می‌شوند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array