به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز 21 ژانویه (1 بهمن)، بیت کوین (BTC) با نزدیک شدن به مرز 42 هزار دلار کندل هفتگی خود را با نشانه‌هایی از آغاز یک هفته امیدوارکننده برای گاوها (خریداران) بست.

بیت کوین در انتظار نشانه‌های تازه

داده‌های کوین تلگراف مارکتس (Cointelegraph Markets Pro) و تریدینگ ویو (TradingView) نشان می‌دهند که قیمت بیت‌کوین در آخرین ساعات هفته گذشته به بالای 41 هزار دلار رسیده است. این درحالی است که این جفت ارز ساعاتی قبل از این بهبود، در صرافی بیت استمپ (Bitstamp) تا کف 40270 دلار کاهش یافته بود که پایین‌ترین سطح قیمت آن از روز 11 دسامبر (20 آذر) تاکنون محسوب می‌شد.

با تشکیل سقف قیمت روزانه در محدوده 41800 دلار بار دیگر فروشندگان کنترل بازار را در دست گرفتند و با تشکیل چند کندل ساعتی نزولی، بار دیگر ارزش این دارایی را به مرز حمایت 41 هزار دلار نزدیک کردند. در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین با 1.5 درصد کاهش، با قیمت 41030 دلار دست به دست می‌شود. این وضعیت پیش‌بینی تعداد زیادی از تحلیلگران مبنی بر سقوط قیمت تا کف 37 تا 38 هزار دلار را تقویت می‌کند.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه جفت ارز بیت کوین در برابر دلار آمریکا (BTC/USD)؛ منبع:  TradingView

در حالی که این روند نزولی چند روزی است که با شیبی کند در بازار جریان یافته بود، معامله‌گران عملاً هیچ امیدی به تشکیل سقف‌های جدید قیمت نداشتند و منتظر بودند کندل هفتگی بسته شده و معاملات وال استریت از سر گرفته شود. برای مثال، رکت کپیتال (Rekt Capital) معامله‌گر و تحلیلگر محبوب در ایکس هشدار داده بود که بعد از سقوط بیت کوین تا پایین‌ترین سطح هفتگی خود، احتمال آغاز یک شکست نزولی قوی در صورت بسته شدن قیمت زیر این محدوده زیاد خواهد بود.

از سوی دیگر، حتی برخی از تحلیلگران معتقد هستند سفر این رمزارز زیر محدوده 40 هزار دلار، از هم اکنون تا زمان هاوینگ بعدی حفظ خواهد شد.

جو مک کان (Joe McCann)، بنیانگذار صندوق رمزارزی Asymmetric، با استناد به داده‌های صرافی مشتقات دریبیت (Deribit) متذکر شده است که همانگونه که انتظار می‌رفت، حجم معاملات بیت کوین پس از راه‌اندازی ETF به شدت کاهش یافته است.

نوسانات بیت کوین
بی‌ثباتی یک هفته‌ای بیت کوین (BTC) در مقابل نوسانات واقعی. منبع: Joe McCann/X

با این وجود، برخی از شاخص‌های کلیدی بازار بیت کوین از وقوع نوعی واگرایی صعودی پنهان در اندیکاتور شاخص مقاومت نسبی (RSI) خبر می‌دهند که از ماه دسامبر 2023 در حال تشکیل بوده است. این درحالی است که موجودی خالص بیت کوین در صرافی‌ها نسبت به میانگین هفتگی آن اکنون بیشتر است که احتمالاً هجوم سرمایه‌گذاران برای فروش دارایی پیش از افت بیشتر قیمت را نشان می‌دهد.

همه چشم‌ها به فروش GBTC دوخته شده است

صندوق‌های قابل معامله در بورس  (ETF) بیت‌کوین در ایالات متحده همچنان اصلی‌ترین موضوع مورد توجه فعالان بازار کریپتو هستند. همانطور که قبلاً گزارش شد، دارایی تحت مدیریت این صندوق‌ها از زمان راه‌اندازی در تاریخ 11 ژانویه (21 دی) به حدود 4 میلیارد دلار افزایش یافته و این رقم به کاهش تأثیرات موج گسترده فروش صندوق تراست بیت کوین گری اسکیل (GBTC) کمک کرده است. این صندوق از زمان تبدیل از یک صندوق Trust به ETF، شاهد خروج 1.17 میلیارد دلاری بوده است.

رویداد مهم بعدی در دنیای ارزهای دیجیتال که می‌تواند تاثیر چشمگیری بر روند بازار داشته باشد، رویداد هاوینگ بیت کوین (در اواسط آوریل) و صدور تاییدیه‌ احتمالی صندوق‌های قابل معامله در بورس اسپات اتریوم از ماه می است. در این بین، ارزهای دیجیتال ممکن است مسیر بعدی حرکت خود را متناسب با رویدادهای اقتصاد کلان انتخاب کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array