به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس گزارش‌ها، سازمان نظارت مالی فدرال آلمان (BaFin) به صرافی ارز دیجیتال بایننس توصیه کرده است که درخواست مجوز خود را بر اساس نگرانی‌هایی که با چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل و ساختار شرکت دارد، پس بگیرد.

بر اساس گزارش 28 جولای (6 مرداد) وال استریت ژورنال، BaFin به بایننس بیان کرد که ژائو (CZ)، ممکن است آزمون مناسب را تحت دستورالعمل‌های نظارتی ناظر مالی قبول نکرده باشد. طبق دستورالعمل‌های تنظیم‌کننده برای درخواست مجوز، مدیران عامل ایالتی در این مورد به CZ اشاره می‌کند، باید صلاحیت حرفه‌ای لازم را داشته باشند و برای مدیریت یک مؤسسه از شهرت خوبی برخوردار باشند و باید زمان کافی را برای انجام وظایف خود اختصاص دهند.

BaFin همچنین به بایننس گفته است که ساختار شرکت مانع از نظارت شده است. بایننس در 26 جولای (4 مرداد) اعلام کرد که درخواست خود را در آلمان پس گرفته است و گفت که در آن زمان این تصمیم تا حدی مبتنی بر تمرکز تلاش شرکت برای مطابقت با چارچوب بازارهای دارایی‌های رمزارزی اتحادیه اروپا (MiCA) بود.

CZ

یکی از سخنگویان بایننس به کوین تلگراف گفت که داستان وال استریت ژورنال نادرست است. صرافی پاسخ خاصی در مورد جزئیات مربوط به CZ در زمان انتشار ارائه نکرد.

در ایالات متحده، بایننس با اقدامات قانونی توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) به اتهام نقض قوانین اوراق بهادار و دستورالعمل‌های معاملاتی مواجه است. وکلای صرافی در 27 جولای (5 مرداد) درخواست رد دعوای CFTC در پرونده دادگاه را کردند و ادعا کردند که کمیسیون از اختیارات خود فراتر رفته است.

اگرچه در زمان انتشار هیچ اتهام کیفری ثبت نشده است، گزارش‌ها حاکی از آن است که وزارت دادگستری ایالات متحده (DoJ) در حال بررسی بایننس به دلیل نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه نهادهای روسی است. پاتریک هیلمن (Patrick Hillmann)، افسر ارشد استراتژی بایننس، در 6 جولای (15 تیر) اعلام کرد که در پاسخ به تحقیقات وزارت دادگستری، شرکت را ترک خواهد کرد.

اگرچه بایننس یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان است، اما دفتر مرکزی بایننس ندارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که CZ از سال 2021 (1400) خانه‌ای در دبی داشته است، اما SEC در صدور احضاریه قانونی مدیرعامل در ماه ژوئن (خرداد) مشکل داشت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array