به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به دنبال روند رشدی که از هفته گذشته در نمودار قیمت بیت کوین (BTC) شاهد بودیم، این دارایی دیجیتال پیشرو سرانجام روز گذشته موفق شد علاوه بر مقاومت روانی 30 هزار دلار، رکورد سه ساله دامیننس خود را بشکند و امیدی تازه برای سرمایه‌گذاران خود ایجاد کند.

پس از انتشار خبر مختومه شدن پرونده شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه مدیران ارشد ریپل لبز، موجی از خوش‌بینی بازار کریپتو را فراگرفت. هرچند این خبر از قدرت کافی برای پامپ ناگهانی قیمت‌ها برخودار نبود، به رمزارز اول بازار کمک کرد تا بعد از مدت‌ها، کانال 30 هزار دلار را فتح کند.

علیرغم اینکه یک حرکت اصلاحی مختصر برای مدتی قیمت را بار دیگر به زیر این حمایت مهم رساند ولی در حال حاضر، بیت کوین (BTC) با حدود 1.50 درصد رشد در تایم فریم 24 ساعته، اندکی بالاتر از 30 هزار دلار با قیمت 30031 دلار ترید می‌شود و دستاورد هفتگی خود را به مرز 11.75 درصد رسانده است.

نمودار روزانه بیت کوین

دامیننس بیت کوین به بالاترین سطح در سه سال اخیر رسید

با وجود عملکرد قابل قبول بیت کوین طی یک هفته اخیر، آلتکوین‌ها نیز تلاش کرده‌اند به پیروی از آن در مسیر رشد حرکت کنند. برای مثال، اتریوم (ETH) نیز در این مدت افزایش قیمت خوبی را ثبت کرده و اکنون با قیمت 1639 دلار معامله می‌شود. ولی این حرکات آلتکوین‌ها باعث نشد بیت کوین نتواند چیرگی همیشگی خود بر بازار کریپتو را دوباره به دست آورد.

در زمان نگارش این مطلب، معیار دامیننس یا چیرگی بیت کوین در بازار کریپتو که سهم این ارز از کل ارزش بازار رمزارزها را نشان می‌دهد به مرز 51.5 درصد رسیده است. این بالاترین رقم ثبت شده در حدود 3 سال گذشته برای این معیار است؛ چراکه با افزایش شدید سهم اتریوم، چیرگی بیت کوین در ابتدای سال جاری تا حدود 38 درصد کاهش یافت. ولی از آن زمان عملکرد بهتر بیت کوین به رشد تدریجی سهم آن از بازار کمک کرد. این افزایش روزافزون دامیننس نشان می‌دهد که بیت کوین در بین سرمایه‌گذاران محبوبیت خود را باز می‌یابد.

دامیننس بیت کوین

سرمایه‌گذاران انتظار دارند با تایید حداقل یکی از درخواست‌های راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین و به دنبال آن، رویداد هاوینگ بعدی، بیت کوین بتواند به روزهای طلائی خود بازگشته و رکوردهای جدیدی را به ثبت برساند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array