به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به دنبال تحولات تازه‌ای که پس از راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین در بازار کریپتو شاهد بودیم، رمزارز اول بازار، یکی از بزرگ‌ترین سطوح انباشت خود در حدود سه سال گذشته را تجربه می‌کند. در نتیجه این رویداد، امتیاز روند انباشت بیت کوین به بالاترین سطح سه ساله خود رسیده است.

علی مارتینز، تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال با اشاره به این روند، بر افزایش اعتماد نهادهای بزرگتر در بازار ارزهای دیجیتال تأکید کرد. وی در پستی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر نمود، اشاره کرد که امتیاز روند انباشت بیت کوین در 4 ماه گذشته نزدیک به 1 بوده است. این وضعیت علاوه بر تایید افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران بزرگ، نشان می‌دهد که نهادهای بزرگتر در حال انباشت بیت کوین هستند.

نمودار انباشت بیت کوین

علاوه بر این، اخیراً نهنگ‌های بیت کوین به طور قابل توجهی در حال افزایش ذخایر خود بوده‌اند. به طوری که حدوداً 67 آدرس جدید اکنون بیش از 1000 بیت کوین در اختیار دارند. این عدد در عرض دو هفته شاهد افزایش قابل توجه 4.50 درصدی بوده است.

افزایش نرخ انباشت بیت کوین به چه معناست؟

این افزایش انباشت توسط سرمایه‌گذاران نهادی نشان‌دهنده خوش‌بینی فزاینده آنها نسبت به پتانسیل پایدار بیت کوین است. بر اساس آخرین داده‌های موجود، بیت کوین در حال حاضر با قیمت 42975 دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده کاهش 2.12 درصدی در 24 ساعت گذشته است.

نمودار روزانه بیت کوین

با این وجود، این ارز دیجیتال طی هفت روز گذشته روند مثبتی را با 7.17 درصد افزایش در پیش گرفته و حجم معاملات 24 ساعته آن به مرز 19.47 میلیارد دلار رسیده است. علیرغم افزایش فعالیت در بازار و غلبه احساسات مثبت، داده‌های کوین گلس (Coinglass) حاکی از لیکوئید شدن تعداد قابل توجهی از پوزیشن‌های معاملاتی بیت کوین است که در مجموع به ارزش 58.52 میلیون دلار می‌رسد.

در این میان، 45.91 میلیون دلار به پوزیشن‌های خرید و 12.62 میلیون دلار به پوزیشن‌های فروش مربوط بوده است. این داده‌ها به روشنی نوسانات شدید در بازار با وجود نرخ انباشت بالا توسط نهنگ‌ها را به تصویر می‌کشند.

به طور کلی، همانطور که علاقه سازمانی به بیت کوین در حال رشد است، افزایش پایدار نرخ انباشت این دارایی نه تنها اعتماد سرمایه‌گذاران را تقویت می‌کند، بلکه به ثبات بلندمدت و رشد بازار کریپتو نیز کمک خواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array