به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم تجزیه و تحلیل داده‌های بلاکچین IntoTheBlock در آخرین گزارش خود درباره وضعیت شبکه لایت کوین (LTC) اعلام کرد تعداد آدرس‌های فعال در این شبکه بلاکچین روز هشتم دسامبر (17 آذر) از مرز 1.4 میلیون گذشته است.

افزایش فعالیت در شبکه لایت کوین

آخرین افزایش در آدرس‌های فعال لایت کوین کمتر از یک ماه پس از آن صورت گرفته است که این معیار به بالاترین سطح شش ماهه خود رسید. اواسط نوامبر آدرس‌های فعال در این شبکه به عدد 979,550 افزایش یافت و رکورد قبلی 719,300 در ماه می را شکست.

رشد چشمگیر تعداد آدرس‌های فعال لایت‌کوین را می‌توان به استاندارد توکن LTC-20 نسبت داد که در پروتکل‌های لایت کوین اوردینالز (Litecoin Ordinals) ساخته شد و یکی از شاخه‌های استاندارد BRC-20 بیت‌کوین است. از نظر جامعه لایت کوین، این استاندارد آزمایشی برای نشان دادن این مسئله است که کاربران می‌توانند حالت‌های تراز حساب به صورت آف‌چین را با کتیبه‌های اوردینالز ایجاد کنند. این استاندارد برای ایجاد توکن‌های قابل تعویض در شبکه لایت‌کوین راه‌اندازی شد.

علاوه بر افزایش آدرس‌های فعال، کیف‌ پول‌های دارای موجودی لایت‌کوین نیز به بالاترین سطح خود رسیده‌اند و بیش از ۴۰ درصد افزایش را از ابتدای سال تاکنون به ثبت رسانده‌اند. به علاوه، تعداد تراکنش‌های این شبکه در تاریخ 14 نوامبر (23 آبان) به رکورد بی‌سابقه 1.09 میلیون رسید که حتی از 523284 تراکنش شبکه بیت کوین نیز بیشتر بود. روز 8 دسامبر (17 آذر)، تراکنش‌های لایت‌کوین دوباره از بیت کوین پیشی گرفت و به مرز 846561 رسید.

جهش اخیر قیمت لایت کوین (LTC)

در حالی که شبکه بلاکچین لایت کوین با افزایش فعالیت رو‌به‌رو می‌شود، توکن بومی آن یعنی LTC نیز همگام با سایر دارایی‌های بازار کریپتو حرکتی صعودی را در پیش گرفته است. این دارایی رمزارزی هفته گذشته به رالی گسترده بیت کوین (BTC) و سایر آلتکوین‌ها پیوست و روز 10 دسامبر (19 آذر) قیمت آن به مرز 77 دلار رسید. این اولین صعود چشمگیر قیمت از اوایل آگوست و همزمان با سومین رویداد هاوینگ این شبکه بود. در طی این رویداد که هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد، پاداش بلوک استخراج‌کنندگان لایت کوین به نصف کاهش یافت و از 12.5 به 6.25 واحد LTC رسید.

نمودار دو هفته ای لایت کوین
نمودار دو هفته‌ای لایت کوین (LTC). منبع: coingecko

تاریخ نشان داده است که رویدادهای هاوینگ معمولاً باعث افزایش قیمت دارایی‌ موردنظر می‌شود و این اتفاق طی سه هاوینگ قبلی بیت کوین (BTC) به وضوح دیده شده است. هرچند این روال در مورد لایت کوین تاحدودی معکوس شد و ساعاتی پس از آخرین هاوینگ، قیمت این دارایی به سمت پایین حرکت کرد.

گفتنی است که طبق داده‌های وبسایت کوین گکو (coingecko) در حال حاضر، لایت کوین با افت 2.3 درصدی ناشی از اصلاح کلی بازار با قیمت 71 دلار و 27 سنت ترید می‌شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptopotato

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array