به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اِسنِک (SNEK) نام میم کوین جدید شبکه کاردانو است که اخیراً توجه زیادی را از سوی جامعه ارزهای دیجیتال به سمت خود جلب کرده است. روز 11 می (21 اردیبهشت)، چارلز هاسکینسون، مدیرعامل شرکت بزرگ این‌پوت اوت‌پوت (IO) با انتشار توییتی پرسید:

«این Snek# چیست که مردم مدام درباره آن توییت می‌کنند؟»

به عقیده برخی از فعالان بازار، این توییت به معنای تایید میم کوین SNEK توسط هاسکینسون تلقی شد. ولی هاسکینسون در توییت بعدی خود تصریح کرد که SNEK و شرکت تحت رهبری او هیچ همکاری با هم ندارند و او مالک این توکن نیست.

SNEK چیست؟

مرحله پیش فروش توکن‌های اسنِک (SNEK) روز 28 آوریل (8 اردیبهشت) به پایان رسید و 50 درصد از کل عرضه آن (76,715,880,000 توکن) میان حامیان اولیه پروژه توزیع شد. مدت کوتاهی پس از آن، این توکن با لیست شدن در صرافی غیرمتمرکز SundaeSwap عمومی و با ارزش بازار 275000 دلاری افتتاح شد.

از آن زمان، SNEK افزایش قیمت قابل توجهی را شاهد بوده است، تا جاییکه صبح روز 29 می (8 خرداد) رکورد جدیدی را در تراز 0.00083068 دلار ثبت کرد. این جهش قیمت نشان دهنده حداکثر ارزش بازار 63,726,347 دلاری و جهش 23000 درصدی از زمان لیست شدن در SundaeSwap است.

وب سایت رسمی این میم کوین صراحتاً اعلام کرده است که این پروژه قصد دارد یک جامعه پایدار و فراگیر بر بستر بلاکچین کاردانو ایجاد و یک “تجربه پاداش جدید” برای دارندگان این توکن ارائه نماید. علاوه بر این، این توکن به عنوان یک دارایی در بخش دیفای به بازار عرضه می‌شود و کاربران را قادر می‌سازد تا با هم پیشرفت کنند و از این پیشرفت لذت ببرند.

در این وبسایت هیچ نشانه‌ای از نقشه راه پروژه وجود ندارد و هیچ هدف قطعی و قابل ارزیابی در بیانیه چشم‌انداز آتی آن ارائه نشده است.

از طرفی، این توکن به دلیل عدم کاربرد مشخص، ارزش ذاتی و ماهیت بسیار سوداگرانه آن با انتقادات زیادی مواجه شده است که نگرانی‌هایی را در مورد پایداری بلندمدت آن‌ ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، مدافعان آن معتقدند که میم کوین‌ها در اصل تعامل جامعه را افزایش می‌دهند و به عنوان دروازه‌ای برای ورود به اکوسیستم رمزارزها عمل می‌کنند.

بر اساس داده‌های موجود، اکنون 25 میم کوین مبتنی بر شبکه کاردانو وجود دارد که از آن بین می‌توان به Hosky Token، DGAF و A SHIB اشاره کرد. در این میان، تنها SNEK بوده که توانسته است تأثیر قابل توجهی در زمینه حضور در رسانه‌های اجتماعی و قیمت از خود به جا بگذارد.

گفتنی است که هفته گذشته، کل ارزش قفل شده در شبکه کاردانو (TVL) از 230 درصد سال گذشته تا مرز 256 درصد افزایش یافت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptoslate

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array