به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به تازگی شبکه آوالانچ و رمزارز بومی آن یعنی آواکس (AVAX) همانند بسیاری از شبکه‌های برتر بلاکچین، رشد قابل توجهی را در شمار کاربران فعال روزانه و ماهانه خود شاهد بوده است. اما، روز 27 ژوئن (6 تیر)، بلاکچین آوالانچ در موقعیت مهمی قرار گرفت و به یک نقطه عطف جدید دست یافت.

داده‌های اخیر نشانگر آن هستند که شبکه آوالانچ توانسته است با رسیدن به یک نقطه عطف جدید، رکورد تازه‌ای از نظر تعداد آدرس‌های فعال ماهانه خود به ثبت برساند. به بیان دقیق‌تر، آدرس‌های فعال ماهانه این شبکه به تازگی به رکورد تاریخی 1.21 میلیون آدرس رسیده است. البته با توجه به اینکه در ماه ژوئن نوسانات دوباره به بازار کریپتو بازگشت، این دستاورد چندان عجیب نبود.

رسیدن به این نقطه عطف تأیید کرد که آوالانچ طی چند هفته گذشته واقعاً از روند رشد سالمی برخوردار بوده است. نکته مهم دیگر این است که طبق داده‌های دیفای لاما (DeFiLama)، بخش کثیری از این فعالیت به کاربران قبلی دیفای (بیش از 70٪) در شبکه آوالانچ تعلق داشته و مابقی، کاربران جدید بوده‌اند.

تعداد آدرس‌های فعال در شبکه آوالانچ
تعداد آدرس‌های فعال در شبکه آوالانچ. منبع: DeFiLlama

آیا آوالانچ هنوز به پتانسیل واقعی خود نرسیده است؟

افزایش تعداد آدرس‌های فعال در شبکه آوالانچ، لزوماً منعکس کننده رشد در سایر معیارهای اصلی شبکه نیست. به عنوان مثال، سطح حجم معاملات آن علیرغم نوسانات چند هفته گذشته، همچنان پایین است. به‌علاوه، کل ارزش قفل شده در شبکه آوالانچ (TVL) هنوز با نقطه اوج ثبت شده در ماه می 2022 (اردیبهشت 1401) فاصله زیادی دارد.

کل ارزش قبل شده در شبکه آوالانچ
حجم معاملات و کل ارزش قبل شده در شبکه آوالانچ. منبع: DeFiLlama

می‌توان گفت آوالانچ در مقایسه با سابقه‌ قبلی خود، هنوز فضای زیادی برای رشد دارد. هرچند، این لزوماً به این معنی نیست که این شبکه می‌تواند به نتیجه مورد انتظار دست پیدا کند. به لحاظ نظری، افزایش تعداد آدرس‌های فعال ماهانه باید در افزایش تقاضا برای رمزارز بومی شبکه یعنی آواکس (AVAX) منعکس شود.

علیرغم حجم نسبتاً کم معاملات، آواکس (AVAX) پس از کف‌سازی روز 10 ژوئن (20 خرداد) در روندی صعودی قرار داشته است. این روند پس از تحمل یک دوره نزولی شدید از نیمه دوم آوریل (اوایل اردیبهشت) آغاز شد و این رکورد تازه در تعداد آدرس‌های فعال ماهانه درست زمانی به دست آمد که این ارز دیجیتال در حال بهبود است. اما آیا این می‌تواند نشانه‌ای از تداوم روند صعودی این ارز باشد؟

نمودار قیمت آوالانچ
پرایس اکشن آواکس (AVAX)؛ منبع: TradingView

به دلیل ماهیت پرنوسان بازار کریپتو، آینده ارزهای دیجیتال، به خصوص در کوتاه مدت، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با این حال، این واقعیت که آدرس‌های ماهانه آوالانچ در حال افزایش هستند، می‌تواند شروعی برای آغاز یک روند بهبود پایدار در روزهای آینده باشد. گفتنی است که در زمان نگارش این مطلب، آواکس (AVAX) با قیمت 12.79 دلار معامله می‌شود و 4.11 درصد کاهش در 24 ساعت گذشته را نشان می‌دهد.

شایان ذکر است که آخرین رالی قیمت آوالانچ پس از آن آغاز شد که قیمت برای مدت کوتاهی در محدوده اشباع فروش قرار داشت. در آن زمان شاخص جریان پول (MFI) نیز نشانه‌هایی از کاهش سرعت انباشت این رمزارز را نشان می‌دهد. به این ترتیب، این دارایی با تقاضای کمتری در بازار مواجه شد و مقداری فشار فروش را تجربه کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array