به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در تاریخچه نسبتاً کوتاه بیت کوین (BTC) همیشه شاهد بوده‌ایم که ارزش این دارایی معمولاً از الگوهای معاملاتی خاصی مرتبط با رویدادهای کلیدی مانند هاوینگ پیروی کرده است. با این حال، این ارز دیجیتال پیشرو در حال حاضر و حدود شش ماه قبل از هاوینگ بعدی که برای سه ماهه دوم سال 2024 برنامه‌ریزی شده است، در یک منطقه حمایت قوی به سر می‌برد.

محیط صعودی در اکوسیستم کریپتو

اکوسیستم بازارهای کریپتو اخیراً شاهد چندین پیشرفت‌ راهگشا بوده است، مانند صدور حکم اجمالی دادگاه به نفع کمپانی ریپل لبز و رمزارز بومی آن، ریپل (XRP)، ارائه چندین درخواست برای راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) معاملات اسپات بیت‌کوین و آخرین مورد نیز، پیروزی شرکت مدیریت دارایی گری اسکیل (Grayscale) در دعوای حقوقی آن با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) بر سر تبدیل صندوق تراست بیت‌کوین گری اسکیل به یک محصول ETF اسپات بیت کوین. از این رو، احساسات معامله‌گران در بازار اخیراً به طور کلی صعودی بوده است، اگرچه قیمت بیت کوین کم و بیش مسیری حاشیه‌ای را دنبال کرده است. شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری مایکرواستراتژی (MicroStrategy) نیز به عنوان یک سرمایه‌گذار نهادی بزرگ، می‌تواند معیار قابل اعتمادی برای سنجش میزان اعتماد بازار به این دارایی رمزارزی باشد.

افزایش اعتماد هولدرهای کوچک تا متوسط بیت کوین

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیل داده گلس‌نود (Glassnode)، آدرس‌های کیف پول با بیش از 10 واحد بیت کوین اکنون به طور فزاینده‌ای پتانسیل رشد دارند. این داده‌ها نشان می‌دهد که تعداد آدرس‌هایی که بیش از 10 بیت ‌کوین دارند در حال حاضر به بالاترین سطح خود طی 3 سال گذشته یعنی 157352 مورد رسیده است که از ژانویه 2023 روند رشد ثابتی را به ثبت رسانده است.

کیف پول‌های دارای بیش از 10 واحد بیت کوین
تعداد کیف پول‌های دارای بیش از 10 واحد بیت کوین

در همین حال، تحولات بیشتر در فضای ETF بیت کوین با اعلام تصمیم نهایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تا ماه اکتبر 2023 احتمالاً می‌تواند تأثیر زیادی بر بازار رمزارزها داشته باشد. این کمیسیون به تازگی ضرب‌الاجل بعدی برای بررسی پرونده درخواست بلک راک (Blackrock) را به ماه اکتبر موکول کرده است. با این تاخیر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) عملاً مهلت تصمیم‌گیری‌های بعدی برای شرکت‌هایی مانند BlackRock، Invesco، Bitwise و WisdomTree را تا اواسط اکتبر 2023 به تعویق انداخته است.

از سوی دیگر، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بیت کوین پیش از رویداد هاوینگ بعدی، که فعلاً برای ماه‌های آوریل یا می 2024 (فروردین تا خرداد 1403) در بلوک 840000 برنامه‌ریزی شده است، به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array