به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، داده‌ها نشان می‌دهد که فعالیت کارخانه‌ها در آلمان بیش از حد انتظار اقتصاددانان کاهش یافته که نشان دهنده رکود شدید در اقتصاد این کشور است.

آخرین آمارهای ارائه شده توسط S&P Global نشان می‌دهد که فعالیت‌های تولیدی آلمان در ماه فوریه 2024 بسیار پایین‌تر از حد انتظار بوده که نشان‌دهنده نرخ تسریع رکود اقتصادی است.

شاخص مدیران خرید بخش تولید (PMI) در اقتصاد برتر منطقه یورو به مقادیر پایین‌تر از انتظارات اقتصاددانان سقوط کرد و از 45.5 در ژانویه به 42.3 در این ماه (فوریه 2024) رسید که پایین‌ترین سطح آن در چهار ماه گذشته است. مجموع فعالیت‌های تجاری در آلمان از 47 به 46.1 کاهش یافت. شایان ذکر است که مقادیر کمتر از 50 نشان دهنده انقباض در اقتصاد است.

این ارقام نشان می‌دهد که کارخانه‌های آلمانی در بحبوحه رکود تقاضای جهانی به‌ویژه از سوی چین، نرخ‌های بهره بالا و انرژی گران‌قیمت دچار مشکل شده‌اند.

در این راستا «طارق کمال چودری» اقتصاددان بانک تجاری هامبورگ، گفت: پس از بارقه‌ای از امید در ماه‌های اخیر، صنعت آلمان اکنون بسیار ضعیف است. این داده ها نشان می‌دهد که کاهش تولید همسو با کاهش شدید سفارشات جدید (تقاضا) چه در داخل و چه در سطح بین‌المللی رخ داده است. اقتصاددانان می‌گویند از آنجایی که ترس از تشدید رکود در اقتصاد برتر اتحادیه اروپا در حال افزایش است، تولیدکنندگان نسبت به چشم انداز سال 2024 بدبین هستند.

منبع: RT

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array