به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی گوگل امروز در طی برگزاری رویداد سالانه Made By Google در شهر نیویورک، بالاخره از آپدیت جدید سیستم‌عامل اندروید نیز رونمایی کرد.

براساس گفته‌های گوگل، اندروید 14 شامل گزینه‌های جدید شخصی‌سازی، قابلیت‌های جدید دسترسی و غیره می‌باشد. این آپدیت جدید ابتدا از همین امروز برای گوشی‌های برند خودِ گوگل یعنی Pixel عرضه خواهد شد و سپس در دسترس گوشی‌های هوشمند برندهای سامسونگ گلکسی، سونی، شیائومی، iQOO، Nothing، OnePlus، Oppo، Realme، Sharp، Tecno و Vivo قرار خواهد گرفت.

آپدیت اندروید
تم تک‌رنگ – میانبرهای قفل صفحه – والپیپر هوشمند

ابزارهای جدید شخصی‌سازی در اندروید 14

کمپانی گوگل قصد دارد با ارائه آپدیت سیستم‌عامل اندروید 14، گزینه‌های بیشتری را برای شخصی‌سازی دستگاه هوشمند براساس سلیقه و اولویت به کاربران ارائه دهد.

دسترسی راحت‌تر به میانبرها از طریق لاک‌اسکرین

اندروید 14 قرار است جابه‌جایی میان والپیپرها و دسترسی سریع‌تر به موارد مدنظر را تسهیل کند. با آپدیت جدید اندروید، کاربران قادرند لاک‌اسکرین (تصویر قفل صفحه) را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که میانبرهایی مانند اسکنر QR کد و اپلیکیشن Google Home در آن قرار داشته باشد.
از این طریق، دسترسی به اپلیکیشن‌های ضروری و یا موردعلاقه کاربران با تنها یک ضربه و به سریع‌ترین روش ممکن برای آنها امکان‌پذیر خواهد شد.

کاربران می‌توانند از میان قالب‌های پیش‌فرض ارائه‌شده برای فونت‌ها، ویجت‌ها، رنگ‌ها و فرمت‌ها، لاک‌اسکرین موردعلاقه خود را انتخاب کنند. به گفته کمپانی گوگل، تمام این قالب‌های پیش‌فرض با استفاده از هوش مصنوعی مختارند تا تغییرات هوشمندی را براساس وضعیت فعلی کاربران اعمال کنند.
برای مثال، اگر هوای محیطی که کاربران در آن قرار دارند رو به طوفانی شدن باشد، ویجت مربوط به آب‌وهوا در صفحه لاک‌اسکرین پررنگ‌تر و غالب‌تر خواهد شد.

والپیپرهای اختصاصی هوش مصنوعی

کمپانی گوگل در ماه می سال جاری میلادی اعلام کرده بود در حال توسعه والپیپرهایی برمبنای هوش مصنوعی می‌باشد. کاربران می‌توانند با وارد کردن دستورات متنی پیشنهادی، والپیپر هوشمند موردعلاقه خود را ایجاد کنند. گوگل امروز در رویداد Made By Google اعلام کرد که این قابلیت اندروید 14 ابتدا در گوشی‌های هوشمند Pixel 8 و Pixel 8 Pro ارائه خواهد شد.

اگر کاربران به تم‌های ساده‌ای علاقه داشته باشند که چشم را نیز اذیت نکند، می‌توانند تم‌های تک‌رنگ (monochromatic) اختصاصی‌ای را فعال کنند که در سراسر گوشی هوشمند اعمال خواهد شد.

بهبود کیفیت دوربین

این آپدیت جدید سیستم‌عامل اندروید باعث بهبود کیفیت تصویر و ویدیو نیز خواهد شد. گوگل امروز اعلام کرد که اندروید 14 از کیفیت بالای Ultra HDR برای تصاویر و کیفیت HDR برای ویدیو پشتیبانی خواهد کرد. به گفته این کمپانی بهبود عملکرد در این زمینه منجر به شفاف‌تر شدن و درخشان‌تر شدن رنگ‌ها در تصاویر و ویدیوها نیز خواهد شد.

اندروید
قابلیت‌های اندروید 14 برای کم‌بینایان و کم‌شنوایان

ویژگی‌های کاربردی دیگر اندروید 14

در آپدیت اندروید 14، افرادی که بینایی و شنوایی ضعیفی دارند نیز درنظر گرفته شده‌اند. گوگل عملکرد ذره‌بین موجود در اندروید 14 را ارتقا داده و همچنین تنظیمات این ابزار براساس نیاز کاربران قابل شخصی‌سازی هستند. امکان تنظیم سایز فونت براساس نیاز کاربران نیز در این آپدیت وجود دارد.

همچنین براساس گفته‌های گوگل، افراد کم‌شنوا می‌توانند با شخصی‌سازی تنظیمات مربوط به دستگاه‌های کمکی (مانند سمعک) تجربه کاربری بهتری را داشته باشند.

این آپدیت جدید کنترل بیشتری پیرامون داده‌های شخصی کاربران را به‌ آنها عرضه می‌کند. برای مثال، هنگام صدور اجازه برای استفاده یک اپلیکیشن خاص از لوکیشن افراد، اگر همان اپلیکیشن به کمک ابزارهای واسطه‌ای درحال ردیابی موقعیت مکانی کاربران باشد به آنها از طریق یک اعلان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array