به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی مایکروسافت رسماً برگزاری رویداد بهاره و دیجیتالی خود را در تاریخ 21 مارچ (2 فروردین) تأیید کرد.

این رویداد دیجیتالی بر محوریت رونمایی از جدیدترین دستگاه‌های هوشمند Surface، ویندوز 11 و قابلیت‌های هوش مصنوعی Copilot به‌زودی برگزار خواهد شد. در میان خیل عظیمی از شایعات اخیر، به‌نظر می‌رسد تمرکز مایکروسافت در این ایونت پیش‌رو بر روی معرفی لپ‌تاپ‌های مجهز به قابلیت‌های هوش مصنوعی باشد.

این رویداد غیرحضوری که با شعار “عصر جدید کار” (New Era of Work) برگزار خواهد شد؛ بر روی کاربران تجاری مایکروسافت متمرکز خواهد بود.

هوش مصنوعی مایکروسافت

رونمایی از دو مدل جدید دستگاه‌های Surface

با اینکه جزئیات بیشتری در صفحه اطلاعیه وبسایت رسمی مایکروسافت وجود ندارد؛ اما به‌صورت کلی اطلاعاتی نسبتاً کافی از رویداد بهاره این غول تکنولوژی توسط رسانه‌ها منتشر شده است. مایکروسافت قرار است در رویداد دوم فروردین خود از جدیدترین مدل‌های Surface یعنی Pro 10 و Laptop 6 رونمایی کند. پیش‌بینی شده که هردوی این دستگاه‌های هوشمند تغییرات بسیاری را به کاربران ارائه دهند.

براساس شنیده‌ها، انتظار می‌رود هردوی این دستگاه‌ها شامل نمایشگرهای OLED باشند. این اولین باری‌ست که کامپیوترهای Surface چنین به‌روزرسانی بزرگی در کیفیت تصاویر خود دریافت کرده‌اند. همچنین قرار است هردوی این لپ‌تاپ‌ها با تراشه‌های اینتل و کوالکام روانه بازار شوند.
مدل‌های مجهز به تراشه اینتل در ماه آپریل 2024 و مدل‌های مجهز به تراشه کوالکام در ماه ژوئن 2024 به کاربران عرضه خواهند شد.

مدل Surface Pro 10 شامل تغییرات بزرگی در طراحی خود نخواهد بود؛ البته قرار است لنز عریض دوربین و پشتیبانی از سیستم NFC به قابلیت‌های این مدل افزوده شوند. طراحی لپ‌تاپ Surface 6 نیز قرار است دارای حاشیه‌های نازک‌تر، گوشه‌های نمایشگر گردتر و پورت‌های بیشتری باشد.

Copilot

آپدیت‌های ویندوز و هوش مصنوعی Copilot

پیش‌بینی می‌شود اخبار سیستم‌عامل ویندوز رویداد بهاره دیجیتالی مایکروسافت به آپدیت سال 2024 ویندوز 11 یا نسخه 24H2 متعلق باشد. قطعاً بیشترین تمرکز این کمپانی به دستیار هوش مصنوعی Copilot اختصاص خواهد داشت.

مایکروسافت ماه گذشته با انتشار بیانیه‌ای تأیید کرده بود که آپدیت بعدی سیستم‌عامل ویندوز، “ویندوز 12” نام ندارد و نام تجاری آن “ویندوز 11، نسخه 24H2” می‌باشد. تا پیش از این رسانه‌های بسیاری حدس زده‌ بودند که آپدیت بزرگ بعدی این سیستم‌عامل، به دلیل تمرکز جدید بر نسل آینده قابلیت‌های هوش مصنوعی، “ویندوز 12” نام خواهد داشت و ویژگی‌های جدید بسیاری را به کاربران ارائه خواهد داد. اما با استناد به گفته‌های جدید کمپانی مایکروسافت؛ هنوز خبری از این نسخه موردانتظار نیست.

گویا قرار است در این رویداد پیش‌رو از قابلیت منحصربه‌فردی با نام “AI Explorer” رونمایی شود. AI Explorer قادر است تمام کارهایی که کاربران در سطح روزانه با لپ‌تاپ خود انجام می‌دهند را به یک تایملاین تبدیل کرده که می‌تواند با استفاده از دستورات زبان طبیعی (انگلیسی) در میان آن جستجو کرد.

همچنین قرار است رویداد سالانه Microsoft Build نیز از تاریخ 21 تا 23 می (1 تا 3 خرداد 1403) در شهر سیاتل به‌صورت حضوری (و آنلاین) برگزار شود.

منبع: XDA Developers

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array