به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  یوتیوب (YouTube) درصدد است بازی‌های ویدیویی Playables را در سیستم عامل‌های اندروید، ios و دسکتاپ در اختیار همه قرار دهد. این شرکت در یک پست بلاگی گفته است که تلاش دارد دسترس‌پذیری بازی‌های Playables را ظرف چند ماه آینده گسترش دهد.

طبق اعلام این شرکت، شما می‌توانید بازی‌های رایگان را در منوی Explore برنامه موبایلی یوتیوب پیدا کنید که با استفاده از دکمه compass در گوشه سمت چپ بالای صفحه اصلی (Home page) قابل‌دسترسی است. این پلتفرم بزرگ اشتراک‌گذاری ویدئو، بیش از ۷۵ بازی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و شما می‌توانید در داخل برنامه یا وب سایت YouTube مشغول بازی شوید.

به عبارت دیگر، با راه‌اندازی این سرویس دیگر مجبور نخواهید بود با مشکلات مربوط به دانلود و نصب این بازی‌ها بر روی دستگاه خود کلنجار بروید. شما می‌توانید از هر کارت برای شروع بازی استفاده کنید و یا با ضربه زدن روی دکمه منوی سه نقطه‌ای بالای صفحه، آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید .

بازی های یوتیوب

در فهرست بازی‌های Playables ارائه شده توسط این شبکه اجتماعی، عناوین محبوبی مثل پرندگان خشمگین، Words of WondersCut The RopeTomb of Mask و  Trivia Crack به چشم می‌خورد. توجه داشته باشید که اگر از نسخه دسکتاپ این برنامه استفاده می‌کنید، می‌توانید از طریق یک لینک اختصاصی به بازی‌های Playables دسترسی مستقیم داشته باشید.

رویای یوتیوب برای تبدیل شدن به یک پلتفرم بازی آنلاین، حدود یک سال پیش علنی شد. یوتیوب ماه سپتامبر گذشته اعلام کرد که تجربه بازی ویدیویی را برای تعداد محدودی از کاربران ویژه در سیستم عامل‌های اندروید، ios و دسکتاپ آزمایش می‌کند. این تجربه تا ماه مارس امسال ادامه پیدا کرد.

الزامات سیستم برای اجرای بازی‌های Playables یوتیوب

بازی‌های موبایلی یوتیوب روی مرورگرهای تحت وب سافاری، گوگل کروم و فایرفاکس شما قابل اجرا هستند. در همین حال، حداقل به نسخه ۱۸.۳۳ از اپ یوتیوب در گوشی‌های آیفون با سیستم عامل ios ۱۴ به بالا یا گوشی‌های هوشمند اندرویدی با نسخه اندروید ۱۲ به بعد نیاز دارید. در گوشی‌های اندرویدی نسخه 8/8.1/9/10/11 این بازی‌ها تنها بر روی دستگاه‌های ۶۴ بیتی یا دستگاه‌های 32 بیتی دارای ظرفیت حافظه بالا اجرا خواهند شد.

تمام پیشرفت شما در بازی‌های Playables یوتیوب، به حساب کاربری شما در این شبکه وصل می‌شوند و با دستگاه‌های پشتیبانی شده همگام‌سازی خواهند شد. یعنی اگر History یوتیوب خود را خاموش کنید, بازی‌هایی که انجام می‌دهید به آن اضافه نخواهند شد.

منبع: neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array