به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گوگل روز چهارشنبه مجموعه‌ جدیدی از ویژگی‌ها را برای فروشگاه اپلیکیشن پلی استور (Play Store) معرفی کرد. هدف از این قابلیت‌های جدید این است که کاربران تشویق شوند علاوه بر دانلود اپلیکیشن‌های مورد نظر خود، از این برنامه برای یافتن محتوا و تعامل با آن نیز استفاده کنند.

ویژگی‌های جدیدی گوگل پلی استور

ازجمله ویژگی‌های جدید پلی استور گوگل می‌توان به مقایسه مبتنی بر هوش مصنوعی برنامه‌ها، دسته‌بندی‌های خودکار برای برنامه‌های مشابه، هاب‌های اختصاصی برای محتوا، کنترل‌های شخصی‌سازی داده‌ها، پشتیبانی از اجرای چند بازی تلفن همراه در نسخه گوگل پلی گیمز پی‌سی در رایانه‌های شخصی و غیره اشاره کرد. به طور مشخص، قابلیت جدید Collections در پلی استور به کاربران در پیداکردن محتواهای مرتبط با برنامه‌هایی کمک می‌کند که قبلاً نصب کرده‌اند. این قابلیت از روز گذشته در اختیار کاربران آمریکایی قرار گرفت. 

قابل ذکر است که ویژگی مقایسه اپلیکیشن‌ها با کمک مدل Gemini AI گوگل تقویت شده است و به کاربران اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های مختلف در دسته‌های مشابه را به راحتی با یکدیگر مقایسه کنند. مثلاً وقتی شما برنامه‌ای را جستجو می‌کنید که بتواند کار خاصی مانند ویرایش عکس را انجام دهد، هوش مصنوعی گزینه‌های متعددی را پیشنهاد می‌کند تا به شما کمک کند برنامه مناسب خود را سریع‌تر پیدا کنید. هر یک از این پیشنهادات با توضیحاتی همراه است که به ویژگی‌های اصلی آن اشاره دارند.

گوگل پلی استور

این قابلیت‌ها بخشی از تلاش‌های مستمر گوگل برای ادغام هوش مصنوعی در خدمات خود است. این شرکت در جریان رویداد Google I/O در ماه می گفته بود که از مدل‌های مختلف جمینای (Gemini) برای تقویت بررسی برنامه‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی و پاسخ به سؤالات متداول در فروشگاه پلی استور استفاده خواهد کرد.

افزون بر موارد فوق، گوگل به کاربران اجازه می‌دهد که دسترسی پلی استور به داده‌های اپلیکیشن‌ها را کنترل کنند. برای این کار، در بخش Profile گزینه Personalization in Play را انتخاب کنید. این گزینه به شما امکان می‌دهد قابلیت استفاده از داده‌های یک اپلیکیشن برای ارائه پیشنهاد و تبلیغ در گوگل پلی را غیرفعال نمایید.

به گفته گوگل، کاربران با نگه داشتن انگشت خود روی نماد Play Store، به یک منو شامل هفت دسته مختلف «غذا»، «بازی»، «گوش دادن»، «خواندن»، «خرید»، «اجتماعی» و «دیدنی» دسترسی پیدا می‌کنند که در هر یک مجموعه منتخبی از برنامه‌های مرتبط و محتواهایی قرار دارد که اخیراً با آن تعامل داشته‌اند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array