به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شرکت چینی شیائومی امروز، پنج‌شنبه از اولین خودروی برقی خود رونمایی کرد. شیائومی که به تولید گوشی‌های هوشمند خود مشهور است؛ برای اولین بار وارد عرصه خودروسازی شده و قصد دارد به یکی از 5 خودروساز برتر جهان تبدیل شود.

خودروی سِدان شیائومی که SU7 نام گرفته، یک مدل بسیار پیشرفته و موردانتظار از سوی علاقه‌مندان است. SU نام این خودرو مخففی برای Speed Ultra یا “فوق‌سرعت” می‌باشد.
مدیرعامل کمپانی شیائومی، لی جون، اعلام کرده که این خودروی برقی جدید دارای تکنولوژی “موتور سوپرالکتریک” می‌باشد و قادر است سرعتی بسیار بالاتر از خودروهای برقی کمپانی تسلا و یا پورشه به کاربران ارائه دهد.

SU7 شیائومی

پیش‌بینی می‌شود این خودرو همانند گوشی‌های هوشمند شیائومی از سیستم‌عامل HyperOS که اخیراً از لوگوی جدید آن رونمایی شده بود؛ بهره ببرد. به باور کارشناسان، خودروی SU7 شیائومی چند ماه دیگر و در سال 2024 به بازار عرضه خواهد شد.
نکته جالب اینجاست که این کمپانی چینی در زمان بسیار عجیبی دست به توسعه و ساخت خودروی برقی اختصاصی خود زده است؛ در زمانی که بزرگترین مارکت خودروهای برقی در جهان، کشور چین، با کاهش شدید تقاضا و مازاد ظرفیت روبه‌رو شده است.

البته این مسئله به‌هیچ‌وجه جلودار مدیرعامل شیائومی نبوده و او در هرصورت در رویداد رونمایی از SU7 به اهداف آینده این کمپانی پرداخت. لی جون در این باره گفت: “با تلاش زیاد در بازه زمانی 15 تا 20 سال آینده؛ شیائومی قصد دارد به یکی از 5 خودروساز برتر جهان تبدیل شده و به‌طور کلی صنعت خودروی چین را ارتقا دهد”.
همچنین او اضافه کرد: “هدف شیائومی ساختن خودروی رویایی است که به خوبی خودروهای برقی تسلا و پورشه باشد”.

پیش‌بینی می‌شود که به‌علت بهره‌گیری از سیستم‌عامل مشترک میان این خودروها، گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی شیائومی، کاربران استقبال خوبی از SU7 به‌عمل بیاورند. رانندگان این خودروها دسترسی راحتی به تمام اپلیکیشن‌های موبایلی شیائومی خواهند داشت.

بیل روسو، مدیرعامل کمپانی مشاوره Automobility مستقر در شانگهای درمورد رونمایی خودروی هوشمند شیائومی چنین اظهارنظری داشت: “کمپانی شیائومی موفق شده در طی این سال‌ها یک برند معتبر و قابل‌اطمینان از دستگاه‌های الکترونیکی را به میلیون‌ها نفر از کاربران (MiFans) ارائه دهد و اکوسیستمی از دستگاه‌های هوشمند و پیشرفته ایجاد کند. در نتیجه، به‌نظر می‌رسد که این شرکت چینی شانس بسیار خوبی برای موفقیت در این بازار داشته باشد”.

مشخصات خودروی SU7 شیائومی

خودروی SU7 قرار است در دو نسخه به بازار عرضه شود. یکی از این نسخه‌ها قادر است با یک بار شارژ کامل مسافت 668 کیلومتری را طی کند و در مدل دوم این مسافت به 800 کیلومتر نیز خواهد رسید! برای مقایسه، خودروی مدل S کمپانی تسلا قادر است حداکثر مسافت 650 کیلومتری را با یک بار شارژ طی کند.

هنوز اطلاعات دقیقی درباره نحوه قیمت‌گذاری این خودروها منتشر نشده است. اما به گفته مدیرعامل این کمپانی، “قطعاً هزینه تهیه این خودروها کمی گران‌قیمت خواهد بود. اما این هزینه بالا قطعاً ارزشش را خواهد داشت”.

این خودروی هوشمند و برقی، براساس پیکربندی تک موتوره یا دو موتوره خود از باتری‌های Contemporary Amperex Technology Co و BYD بهره می‌برد که رهبران حوزه باتری در کشور چین هستند. خودروی SU7 با باتری‌ای در ظرفیت‌های 73.6 کیلووات ساعت و 101 کیلووات ساعت فروخته می‌شود که حداکثر برد 800 کیلومتری را به رانندگان ارائه خواهد داد.
همانطور که در تصاویر بالا مشخص است؛ خودروی جدید شیائومی قرار است در سه رنگ آبی، سبز و خاکستری به بازار عرضه شود.

خودروی برقی شیائومی
تصویری از سیستم‌عامل HyperOS در خودروی SU7

از قابلیت‌های شگفت‌انگیز این خودروی برقی می‌توان به عملکرد فوق‌العاده آن در سرما اشاره کرد. با توجه به اینکه کشور چین معمولاً زمستان‌های بسیار سردی را پشت‌سر می‌گذارد؛ لی جون اعلام کرده که رانندگان این خودروها هیچ جایی برای نگرانی نخواهند داشت.
تکنولوژی پیشرفته سیستم‌عامل خودروی SU7 در مدیریت موانع و سیستم شارژ سریع در دماهای پایین، امنیت کاربران را تضمین خواهد کرد.

منبع: Reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array