به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سولانا به‌تازگی جدیدترین و پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند خود، «سیکر» را معرفی کرده است. این گوشی نصف قیمت مدل قبلی خود است و به گفته تیم سولانا، تنها به ارائه میم‌کوین‌های رایگان تکیه نخواهد کرد. گوشی «ساگا» که در ماه مه سال گذشته با استقبال کمی عرضه شد، ابتدا با نظرات منفی از سوی کارشناسان فناوری و کاربران ارزهای دیجیتال مواجه شد، اما با رشد ۱۰۰۰ درصدی قیمت میم‌کوین Bonk (BONK) در ماه دسامبر، فروش این دستگاه در ۱۶ دسامبر به پایان رسید. به نظر می‌رسد سولانا این موضوع را فراموش نکرده است. در نسخه جدید، سولانا قصد دارد به ۱۴۰,۰۰۰ کاربری که بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ دلار برای پیش‌خرید سیکر پرداخت کرده‌اند، دسترسی به پاداش‌های مشابهی ارائه کند.

امیت هولیِر، مدیر کل Solana Labs، در رویداد Token2049 سنگاپور به کوین‌تلگراف گفت که سیکر برای کاربران به عنوان «مغناطیس پاداش» عمل خواهد کرد، اما تأکید کرد که این گوشی فقط برای میم‌کوین‌ها نخواهد بود. هولیِر گفت: «سیکر، مانند ساگا، مغناطیس پاداش خواهد بود، اما همچنین فرصتی بزرگ برای تیم‌ها جهت ایجاد تجربیات کاملاً جدید است.» او همچنین اشاره کرد که این دستگاه جدید از یک فروشگاه دپ (DApp) به‌روز و سخت‌افزار ارتقاءیافته برخوردار خواهد بود. «این فقط یک گوشی میم‌کوین نیست. این دستگاه به تمام موارد استفاده در شبکه، از جمله میم‌کوین‌ها، DeFi، پرداخت‌ها یا بازی‌ها، امکان‌پذیری خواهد بخشید.»

او ابراز امیدواری کرد که یک فروشگاه دپ باز و بدون محدودیت به توسعه‌دهندگان اجازه دهد تا به‌سرعت برنامه‌های جدیدی را برای کاربران سیکر عرضه و مستقر کنند تا از جریان‌های نوظهور و موارد استفاده جدید به‌خوبی بهره‌برداری شود.

سخت‌افزار جدید، آیا کافی است؟ سولانا همچنین امیدوار است که سخت‌افزار بهتر خریداران را جذب کند. گوشی ساگا سال گذشته به دلیل توانایی‌های فنی ضعیف در مقایسه با دستگاه‌هایی مانند آیفون یا گوگل پیکسل مورد انتقاد قرار گرفت. هولیِر می‌گوید این گوشی دارای صفحه‌نمایش با کیفیت بالاتر، دوربین‌های بهتر و باتری ارتقاء یافته خواهد بود و دستگاه را «سبک‌تر، روشن‌تر و بهتر» از نسخه قبلی توصیف کرد، بدون اینکه جزئیات بیشتری ارائه دهد.

اما هولیِر توضیح داد که سولانا قصد رقابت مستقیم با غول‌های دستگاه‌های موبایل مانند اپل و سامسونگ را ندارد؛ بلکه تمرکز خود را بر روی ایجاد دستگاهی گذاشته است که تا حد امکان برای کاربران ارزهای دیجیتال در قالب یک دستگاه قابل حمل، کارایی داشته باشد. او گفت: «ما اهداف و کاربران متفاوتی داریم. خوشبختانه بسیاری از سخت‌افزارهای گوشی‌های سطح بالا طی سال‌های اخیر بیشتر در دسترس قرار گرفته‌اند.»

منبع : cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array