به گزارش ایران دکونومی، ایران خودرو اولین خودرو وارداتی خود را از شریک قدیمی خود «دانگ فنگ» انتخاب کرد. شاین مکس، اولین محصول وارداتی ایران خودرو است که در بهمن سال جاری (1402) به بازار عرضه خواهد شد.

این سدان چینی از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی در دسترس متقاضیان قرار گرفت و خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص برنامه ریزی کرده تا سری اول این محصول وارداتی خود را در دومین ماه از زمستان 1402 به متقاضیان واگذار نماید.

قیمت نهایی شاین مکس یک میلیارد و 550 میلیون تومان است و تمام هزینه‌های مرتبط با این خودرو مانند مالیات ارزش افزوده، عوارض‌های متعلقه و همچنین سایر هزینه‌های جانبی محاسبه شده است.

چانگان CS 35 پلاس محصول وارداتی خودروسازی سایپا اولین خودرویی بود که پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی قرار گرفت. می‌توان گفت چراغ سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی با این خودروی وارداتی نارنجی‌های جاده مخصوص روشن شد.

شاین مکس ایران خودرو در بازار باید با محصولاتی مانند ریسپکت بهمن موتور، جک J7 کرمان موتور و آریزو 6 پرو مدیران خودرو رقابت کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد این رقابت چندان ساده نخواهد بود.

قیمت یک میلیارد و 550 میلیون تومانی این خودرو در سامانه یکپارچه به احتمال بسیار زیاد با قیمت بازاری این خودرو فاصله خواهد داشت. ایران خودرو مشخص نکرده است که بهمن سال جاری چند دستگاه از این محصول برند دانگ فنگ را برای متقاضیان فاکتور می‌کند، اما پیش‌بینی می‌شود ایران خودرو در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعهد ایجاد شده برای شاین مکس را تحویل دهد تا امکان عرضه جدیدی در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی را به دست بیاورد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array