به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  روز چهارشنبه، مایکروسافت از محصول جدیدی با عنوان Proteus Controller رونمایی کرد که یک کیت کنترلر برای بازی‌های ویدیویی ماژولار با قیمت 299 دلار است که به عنوان بخشی از مشارکت‌های مایکروسافت با سایر شرکت‌ها برای ارائه محصولات جانبی بیشتر برای ایکس باکس و با هدف کمک به گیمرهای توان‌خواه طراحی شده است.

این دسته بازی بی‌سیم که در اصل ساخت شرکت ByoWave است، از مکعب‌های کوچک با صفحه‌های قابل تعویض تشکیل شده است که چهار کلید اصلی، جوی‌استیک آنالوگ، کلیدهای ناوبری کنسول و جهت در اشکال مختلف را شامل می‌شود.

کنترلر Proteus

ساختار کنترلر Proteus ایکس‌باکس چگونه است؟

به عبارت دقیق‌تر، هر کیت Proteus از دو مکعب اصلی، دو مکعب با جوی استیک آنالوگ و یک نیم‌مکعب برای ایجاد فاصله و شارژ دسته تشکیل شده است. کلیدهای XYAB همراه با D-Pad و مینی جوی استیک آنالوگ روی این مکعب‌ها قرار گرفته‌اند. ظاهراً یک قالب دسته معمولی نیز با هر دسته ارائه می‌شود تا کاربران در صورت تمایل مکعب‌های خود را به یک کنترلر عادی تبدیل کنند. کابل شارژ USB-C و دانگل بلوتوث با این محصول همراه خواهد بود.

بخش‌های «snap and play»  این کنترلر را می‌توان با پیکربندی‌های مختلف به یکدیگر متصل کرد، با این ویژگی گیمرها می‌توانند بیش از 100 پیکربندی و تنوع نور LED را برای دسته خود بسازند. چینش عملکرد دکمه‌ها نیز از طریق برنامه موبایلی ارائه شده قابل تتغییر هستند.

کنترلر Proteus

انتظار می‌رود این کنترلر پاییز امسال ارائه شود، اگرچه در حال حاضر می‌توان از طریق وب‌سایت ByoWave با قیمت ۲۵۵ دلار آن را پیش‌خرید کرد. طبق اعلام این شرکت، کنترلر Proteus در چند نسخه متفاوت روانه بازار خواهد شد. نسخه پایه که همان کیت ۱۵۰ است با قیمت مذکور پیش‌فروش می‌شود و نسخه‌های سفارشی یعنی کیت ۵۰۰ و ۱۰۰۰ به‌ترتیب ۲۶۸ و ۲۸۴ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

لازم به ذکر است که Byowave گفته است درباره عملکرد صحیح کنترلر Proteus روی استیم دک اطمینان کافی حاصل نکرده است؛ اما احتمالاً با توجه به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ و ۱۱، امکان استفاده از این محصول روی کنسول استیم نیز وجود خواهد داشت. مایکروسافت در گذشته نیز محصولاتی مثل کنترلر Adaptive را با هدف افزایش دسترس‌پذیری برای کنسول‌های بازی خود عرضه کرده است.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array