به گزارش ایران دکونومی، در رویداد سالانه آسان پرداخت(آپ) پس از صحبت در خصوص مسیر ۱۴ ساله این شرکت، از ۴ محصول جدید سوپراپلیکیشن آپ، شامل آپ‌کارت (نئوبانک آپ)، آسان بیمه (خرید بیمه اقساطی روزانه)، پزشک هوشمند (تشخیص بیماری از طریق هوش مصنوعی) و نسخه طراحی مجدد شده اپلیکیشن موبایلی، رونمایی‌ کرد.

به گفته آرمان فرج‌زاده، مدیر ارشد اجرایی آپ، خدمت آپ‌کارت از تیرماه امسال برای تمام کاربران فعال می‌شود. به گفته وی تمام تست‌های مربوط به این خدمت انجام شده و احراز هویت هم به صورت کاملاً آنلاین صورت خواهد گرفت. بانک کشاورزی نیز، برای توسعه در کنار آپ خواهد بود.

نقش آپ در توسعه فراگیری مالی قابل انکار نیست

حمید سیدی، عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی، پس از صحبت از فراگیری مالی از دید جهانی، گفت: فراگیری مالی به توسعه کسب‌وکارها، به خصوص کسب‌وکارهای کوچک و متوسط کمک خواهد کرد. همکاری بانک‌ها و فین‌تک‌ها برای توسعه فراگیری مالی دیجیتال امری مهم است و به بالاتر رفتن کیفیت زندگی افراد می‌انجامد. در سال‌هایی که اقتصاد دیجیتال رشد چشمگیری داشته، تاثیر آن در فراگیری خدمات مالی و بانکی کاملا مشهود است.

وی همچنان توضیح داد: چون ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران ۱۵۵ درصد بوده و حدود ۱۳۱ میلیون خط همراه فعال در ایران وجود دارد. علاوه بر اینکه آینده بانکداری دیجیتال در ایران با ورود نسل Z تغییر خواهد کرد، نمی‌توانیم منکر تاثیر این نسل در تغییرات بانکداری دیجیتال باشیم.

به گفته سیدی، بانک کشاورزی، ۳۶ درصد از سهام آسان پرداخت را در اختیار دارد.

آپ به کجا رسیده است؟

بعد از صحبت‌های نماینده بانک کشاورزی، حامد منصوری و مهدی شهیدی به صورت آنلاین، از تاسیس آپ و داستان رشد آن در ۱۴سال فعالیت گفتند. این بنیانگذاران، از فعال شدن مکالمه صوتی و تصویری سوپراپلیکیشن آپ در سال جاری خبر دادند و افزودند: علاوه بر فعال شدن تماس صوتی و تصویری آپ، زیرساخت‌های سرویس VOD آپ نیز در حال آماده سازیست.

به گفته محمدرضا اسکندریون، رئیس هیئت مدیره آسان پرداخت، آپ هم‌اکنون ۱۱ زیرمجموعه، ۵۰۰هزار دستگاه کارتخوان، ۴۵درصد از سهم تراکنش‌های الکترونیکی و صد خدمت متنوع را در کارنامه خود دارد.

علیرضا هوشمند، مشاور توسعه کسب‌وکار آپ نیز از عدم دریافت کارمزد در تراکنش‌های آپ خبر داد. این درحالیست که هر کارت به کارت بالغ بر ۳۰۰ تومان هزینه بر دوش پرداخت یارها می‌گذارد.

آپ چه برنامه‌هایی دارد؟

به گفته آرمان فرج‌زاده، مدیر ارشد اجرایی آپ، تا کنون آسان پرداخت ۷۰ درصد سهم بازار پرداخت را به خود اختصاص داده و بیش از ۲۱ میلیون کاربر دارد. در یکی از روزهای سال ۱۴۰۱ آپ توانسته ۹میلیون تراکنش انجام دهد و تعداد نصب این سوپر اپلیکیشن به ۳۷میلیون نصب رسیده است. ۳۵درصد از کل تراکنش‌های کارت به کارت در کشور توسط آپ انجام می‌شود و پراکندگی کاربران این اپ در سطح کشور متعادل است.

برنامه‌های آینده آپ در ۴ سرفصل نوآوری در خدمات پرداخت، تسهیل حضور کسب‌وکارها بر بستر آپ، توسعه سرمایه‌گذاری خدمات خودرویی و بیمه و افزایش خدمات با شرکای تجاری خلاصه می‌شود.

سعید صولت، مدیر سرویس آسان بیمه با اشاره به اهمیت ویژه‌ای که اینشورتک برای آپ دارد توضیح داد: قصد داریم با آسان‌بیمه بر گسترش خدمات بیمه‌ای و خرید اقساطی متمرکز شویم.

امین دولتی، از فعالین سلامت دیجیتال و بنیانگذار سرویس سلامت آپ بعد از معرفی پزشک هوشمند در این اپ، افزود: تشخیص آنلاین بیماری با هوش مصنوعی و ارائه تسهیلات تا سقف صد میلیون تومان از خدمات جدید ما در پزشک هوشمند است.

وی در خصوص اینکه آیا سلامت دیجیتال و بهره‌گیری از هوش مصنوعی در این حوزه، جایگزین پزشک خواهد شد گفت: این ابزارها به عنوان بازوی کمکی برای بهبود فرآیندهای درمان و سلامت به کار گرفته خواهند شد، نه به عنوان جایگزین.

عکس‌ها از: مهدی برهمندپور

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array