به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، به‌تازگی یک مرورگر جدید و جالب به‌نام Arc Search برای سیستم‌عامل iOS منتشر شده که در ادامه با جزئیات و کاربرد آن آشنا خواهیم شد.

 Arc Search

کمپانی The Browser Company سال گذشته از اولین اپلیکیشن کاربردی خود برای گوشی‌های آیفون رونمایی کرده بود و امسال تصمیم گرفته تا با انتشار یک مرورگر جدید و منحصربه‌فرد، تجربه کاربری بهتری را در زمینه جستجو برای کاربران به ارمغان بیاورد.
این اپلیکیشنِ چندکاره قادر است به کمک تکنولوژی هوش مصنوعی نتایج بهینه‌ای را به کاربران نمایش دهد. مرورگر Arc Search تمام صفحات موجود در وب، از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا سایت‌های خبری مختلف را در عرض مدت‌زمان کوتاهی جستجو کرده و خلاصه‌ای مفید از اطلاعات مدنظر افراد را به آنها ارائه می‌دهد.

مثالی از جستجو برای هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro

آشنایی با روش کار مرورگر Arc Search

اصلی‌ترین قابلیت این مرورگر، قابلیت “Browse for me” می‌باشد. این قابلیت که در بستر هوش مصنوعی توسعه داده شده، می‌تواند پاسخی ساده، شفاف و خلاصه‌شده را به سؤالات و جستجوهای کاربران نمایش دهد. کمپانی توسعه‌دهنده این مرورگر از مدل‌های زبانی و هوش مصنوعی استارتاپ‌هایی مانند OpenAI برای ایجاد این قابلیت استفاده کرده و با اینکه نتیجه به‌دست‌آمده درنهایت بی‌نقص نیست و هنوز جای کار دارد؛ اما باز هم ویژگی مفیدی به‌نظر می‌رسد.

پس از اینکه کاربران عبارت مدنظر خود را در بخش جستجوی این اپلیکیشن وارد کردند؛ می‌توانند با انتخاب گزینه “Browse for me” نتیجه خلاصه‌شده حداقل 6 صفحه اطلاعات در وب را در قالب یک صفحه در بخش‌های مختلف دریافت کنند.
برای مثال، در هنگام جستجو برای دستور پخت تخم‌مرغ آبپز به روش Poaching، نه‌تنها مواد غذایی لازم، دستور پخت و نکات ریز در بخش‌های جداگانه و خلاصه‌شده به کاربران نمایش داده می‌شود؛ بلکه تصاویر و ویدیوهای مرتبط نیز در اختیار آنها گذاشته می‌شود.

یا در مثالی دیگر، با جستجوی یک عبارت فنی و تخصصی‌تر مانند “چگونه لاستیک ماشین را عوض کنیم”؛ مرورگر Arc Search صفحه‌ای شامل مراحل تعویض لاستیک، اقدامات ایمنی، ابزارهای لازم و نصب چرخ یدکی با لینک‌هایی برای مطالعه بیشتر و عمیق‌تر را به کاربران ارائه می‌کند.

نمایش اطلاعات موجود در سطح وب با این روش بسیار کاربردی‌تر است و می‌توان در یک نگاه به جزئیات موردنظر دست یافت. همانطور که کمی بالاتر به آن اشاره کردیم، در انتهای هر بخش لینک‌های موردنیاز برای مطالعه بیشتر با عنوان “Dive Deeper” نیز به کاربران نمایش داده می‌شود. امکان بررسی صحت و سقم اطلاعات نمایش‌داده شده به کاربران نیز از همین بخش وجود دارد و افراد می‌توانند اعتبارسنجی این خلاصه را شخصاً انجام دهند.

دیگر قابلیت‌های مرورگر Arc Search

اگر کاربران تمایلی به استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی این مرورگر نداشته باشند؛ می‌توانند موتور جستجوهایی مانند گوگل، Bing، DuckDuckGo و یا Ecosia را به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض خود در محیط این مرورگر انتخاب کرده و سؤالات و جستجوهای خود را در بستر این منابع مطرح کنند.

همچنین قابلیت‌های پایه‌ای و کاربردی مانند حالت مطالعه (reader mode) و قابلیت نشانه‌گذاری کردن (bookmark) نیز در این مرورگر به کاربران ارائه شده، اما هنوز سیستم دسته‌بندی بوک‌مارک‌ها در قالب فولدرهای مختلف توسعه نیافته است.

Arc Search

مرورگر Arc Search تب‌های باز کاربران را پس از یک روز به آرشیو انتقال می‌دهد تا از شلوغ شدن محیط مرورگر و سردرگمی کاربران جلوگیری کند. البته می‌توان این دسترسی را از بخش تنظیمات شخصی‌سازی کرد.
با توجه به اینکه این اپلیکیشن از چند مدل‌ هوش مصنوعی مختلف ازجمله مدل‌های استارتاپ OpenAI بهره می‌گیرد؛ محیط بسیار کامل‌تری را در مقایسه با دستیار Copilot مایکروسافت و یا Perplexity.AI که صرفاً چت‌بات هستند؛ برای کاربران فراهم می‌کند.

مرورگر Arc Search در حال حاضر به‌صورت رایگان در فروشگاه اپ‌استور منتشر شده و برای نصب و استفاده از آن به سیستم‌عامل iOS 16 یا جدیدتر نیاز است.

منبع: Tech Crunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array