به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، اخیراً کمپانی متا از روش احراز هویت پولی خود در بریتانیا بهره‌برداری کرده است. این قابلیت به نام “Meta Verified”، اشتراکی 9.99 یورویی دارد و هم برای فیسبوک و هم برای اینستاگرام قابل استفاده است.
مخاطب هدف اصلی این اشتراک، تولیدکنندگان محتوا هستند. از ویژگی‌های جانبی این قابلیت می‌توان به جلوگیری از جعل هویت و حفظ هویت و امنیت کاربران، دسترسی به خدمات پشتیبانی مشتریان و همچنین نشان آبی رسمی احراز هویت اشاره کرد.

کمپانی متا ابتدا از این قابلیت برای کابران ساکن در مناطق استرالیا و نیوزلند در ماه فوریه رونمایی کرده بود. در ماه مارچ، قابلیت Meta Verified در دسترس کابران ساکن آمریکا قرار گرفت.

متا از قابلیت Meta Verified پس از اعلام رسمی ایلان ماسک و انتشار قابلیت احراز هویت پولی در پلتفرم توییتر به نام Twitter Blue رونمایی کرده است.

متا

شرایط ثبت‌نام در سیستم احراز هویت پولی متا

به گفته این کمپانی، قابلیت احراز هویت پولی به درخواست کاربران و تولیدکنندگان محتوا ایجاد و به خدمات متا افزوده شده است. البته نکته حائز اهمیت درباره این قابلیت جدید، این است که کاربران باید برای اشتراک اینستاگرام و فیسبوک به‌صورت جداگانه هزینه پرداخت کنند. کاربرانی که قصد خریداری کردن این اشتراک را دارند، باید حداقل 18 سال داشته باشند، گزینه احراز هویت دومرحله‌ای را فعال کنند و برای تایید هویت، نسخه‌ای از کارت شناسایی خود را به این سیستم ارائه دهند.

همچنین، از دیگر شرایط متا برای فعال‌سازی این قابلیت، تطابق نام ثبت شده در این اشتراک با نام ثبت شده در کارت شناسایی کاربران است. البته که این شرایط خاص توسط قشری از کاربران که تمایلی به افشای هویت واقعی خود در این فضا به دلایل امنیتی ندارند، تحت انتقادات و شکایات بسیاری قرار گرفته است.

درحال حاضر، در قوانین متا ذکر شده که کاربران پس از ثبت‌نام نمی‌توانند نام، یوزرنیم و عکس پروفایل خود را تغییر دهند. اما سپس متا به کاربران خود این اطمینان‌خاطر را داد که درحال توسعه متدها و روش‌هایی برای باز کردن دسترسی این موارد است.

برخلاف توییتر؛ متا قصد حذف تیک‌های آبی احراز هویتی که در گذشته به کاربران اعطا شده بود را ندارد. با این حال، این تیک‌های آبی جدید Meta Verified و تیک‌های آبی قدیمی از لحاظ ظاهری با یکدیگر تفاوتی ندارند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array