به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی هوش مصنوعی OpenAI همزمان با بازگشایی فروشگاه GPT Store از سرویس اشتراکی جدید خود نیز رونمایی کرد. هدف از راه‌اندازی این اشتراک جدید به‌نام ChatGPT Team، رسیدگی به نیازهای تیم‌های کوچک‌تر و خودمحورتر می‌باشد.

این اشتراک که به‌درستی “ChatGPT Team” نام‌گذاری شده، محیط کاری مناسبی را برای تیم‌های دارای حداکثر 149 عضو به‌وجود می‌آورد. همچنین ابزارهای کاربردی و به‌خصوصی نیز برای مدیریت تیم درنظر گرفته شده است.

 ChatGPT Team
مقایسه قیمت و امکانات دو اشتراک Team و Plus

امکانات و دسترسی‌های اشتراک ChatGPT Team

تمامی اعضای این برنامه اشتراکی جدید به پیشرفته‌ترین مدل زبانی کمپانی OpenAI، یعنی مدل زبانی GPT-4 دسترسی خواهند داشت. علاوه‌بر GPT-4 (که قابلیت تولید محتواهای متنی را دارد)، دسترسی به GPT-4 with Vision (درک و تحلیل تصاویر به‌همراه متن) و همچنین ابزار قدرتمند DALL-E 3 (تولید محتواهای تصویری) نیز وجود دارد.
همچنین در این اشتراک، ابزارهایی برای تحلیل و آنالیز، ویرایش و استخراج داده از فایل‌های آپلود شده نیز به چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT افزوده شده است.

اشتراک ChatGPT Team به اعضای تیم اجازه اجازه‌ می‌دهد تا چت‌بات‌های اختصاصی و سفارشی خود را ایجاد کرده و آنها با دیگر همکاران نیز به‌اشتراک بگذارند. برای ساخت چت‌بات‌های سفارشی یا GPTها، نیازی به بلد بودن مهارت کدنویسی نمی‌باشد و هدف از ایجاد و ساخت آن می‌تواند کاملاً در راستای نیازهای یک تیم به‌خصوص باشد.

این چت‌بات‌های سفارشی که از طریق فروشگاه تازه‌تأسیس GPT Store قابل ساخت هستند؛ می‌توانند در زمینه‌هایی مانند تحلیل داده‌های انحصاری یک کمپانی به کمک اعضای تیم بیایند.

کمپانی OpenAI به مشترکین سرویس جدید ChatGPT Team اطمینان داده که از داده‌های محرمانه و تیمی اعضا برای آموزش مدل‌های زبانی خود استفاده نخواهد کرد و همچنین در آینده به مرور به لیست خدمات و امکانات این اشتراک جدید افزوده خواهد شد.

قیمت اشتراک ChatGPT Team به‌صورت ماهانه 30 دلار درنظر گرفته شده است و برای تیم‌هایی که قصد دارد این اشتراک را به‌صورت سالانه تهیه کنند، قیمت آن به 25 دلار کاهش می‌یابد. هزینه این اشتراک جدید از اشتراک فردی ChatGPT Plus (برای کاربران عادی) با 20 دلار ماهانه گران‌قیمت‌تر است.

اما در این حال خریداری کردن این اشتراک برای تیم‌ها و کسب‌وکارهای کوچک‌تر بسیار به‌صرفه است. برای مقایسه، تهیه کردن اشتراک ChatGPT Enterprise (برای مشتریان سازمانی) حدود 60 دلار برای هر عضو خرج برمی‌دارد. کمترین تعداد اعضای مجاز برای تهیه این اشتراک 150 نفر و قرارداد آن 12 ماهه است.

به‌نظر می‌رسد اشتراک ChatGPT Team بهترین گزینه ممکن و موجود برای کسب‌وکارهای کوچک‌ و متوسط باشد. تهیه این اشتراک به مدیران این تیم‌ها اجازه می‌دهد بدون پرداخت هزینه‌های نجومی، ابزارها و امکانات قدرتمندترین هوش مصنوعی بازار را در اختیار اعضا و کارمندان خود قرار دهند.

پیش‌بینی می‌شود این اشتراک جدید برای کمپانی OpenAI به‌شدت سودآور باشد. براساس نتایج نظرسنجی جدیدی که توسط وبسایت ResumeBuilder صورت گرفته، حدود 49% از شرکت‌ها و کمپانی‌های مختلف از چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT برای رسیدگی به نیازها و اهدافی مانند کدنویسی، تولید محتوا و خلاصه‌نوسی متون و اسناد استفاده می‌کنند. همچنین حدود 30% دیگر از شرکت‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند؛ قصد دارند در آینده نزدیک به استفاده از ابزار محبوب و فراگیر استارتاپ OpenAI روی بیاورند.

منبع: Tech Crunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array