به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، رویداد Apple Event 2023 از ساعاتی قبل آغاز شده و در این مدت از جدیدترین گوشی هوشمند این کمپانی، یعنی آیفون 15 نیز رونمایی شده است.

همانطور که انتظار می‌رفت، هفدهمین نسل از گوشی‌های هوشمند اپل، ستاره رویداد Wonderlust امشب بودند. تمام نسخه‌های سری آیفون 15 دارای قابلیت‌های آشنایی مانند جزیره پویا (Dynamic Island) هستند.

آیفون 15

پورت USB-C جایگزین پورت Lightning

اما ویژگی‌های جدید و تازه در هم کم نیستند که شاید مهم‌ترین آنها، آپدیت شدن پورت گوشی‌های اپل به پورت رایج‌تر USB تایپ C می‌باشد.
بالاخره بعد از مدت‌ها، کمپانی اپل با کنار گذشتن کابل Lightning به بقیه تولیدکنندگان گوشی هوشمند جهان پیوست. مهمترین دلیل جایگزینی پورت USB-C، اجباری شدن قوانین یکپارچی اتحادیه اروپاست.

آیفون 15
همه قابلیت‌های آیفون 15 در یک نگاه

نمایشگر بهبودیافته آیفون 15

قابلیت جزیره پویا (Dynamic Island) در سری آیفون 15 دارای چند کارکرد جدید است که کاربردی‌ترین آنها مشاهده نوتیفیکیشن‌ها و تعامل با اپلیکیشن‌ها می‌باشد.
صفحه‌نمایش آیفون 15 پلاس دارای نمایشگر 6.7 اینچی OLED اSuper Retina است و حداکثر میزان روشنایی آن تا 2000 نیت افزایش یافته است.

آیفون 15

کیفیت دوربین آیفون 15

دوربین اصلی این گوشی دارای کیفیت 48 مگاپیکسلی است و عملکرد آن خصوصاً در ثبت تصاویر پرتره بهبود قابل‌توجهی داشته است.
به گفته کمپانی اپل، دیگر نیازی به ثبت تصاویر به‌صورت پرتره نیست؛ چون قابلیت‌های ماشین‌لرنینگ جدید آیفون 15 با ثبت داده‌های عمقی هر تصویر به‌صورت همزمان، می‌تواند آنها را به تصویر پرتره تبدیل کند.

صفحه آیفون 15
آیفون 15 و آیفون 15 پلاس

باتری و تراشه و پردازنده آیفون 15

کمپانی اپل گوشی آیفون 15 را به تراشه بیونیک A16 مجهز کرده و GPU (پردازنده) آن شش هسته‌ای می‌باشد. همانند سری 9 ساعت‌های هوشمند Apple Watch، این گوشی به تراشه Ultra Wideband نیز می‌باشد.
عملکرد دقیق و حرفه‌ای این تراشه روند اتصال آیفون 15 به دستگاه‌های دیگر را بهبود داده و همچنین پروسه FindMy (پیدا کردن دستگاه‌های گمشده) را با دقت بیشتری انجام می‌دهد.

به گفته اپل، در آیفون 15 از باتری بزرگ‌تری استفاده شده که در نهایت “دوام و طول عمر” بیشتری خواهد داشت.

apple

توسعه قابلیت‌های ارتباطی

همچنین روند تفکیک صدای افراد از صدای پس‌زمینه (خصوصاً در یک محیط شلوغ) بهبود چشمگیری یافته است. اپل به کاربران نوید داده که ویژگی “ارتباط ماهواره‌ای” حالا در چندین کشور دیگر نیز در دسترس قرار گرفته و همچنین ویژگی “کمک جاده‌ای” نیز به سری آیفون 15 افزوده شده است.

رنگ آیفون 15

رنگ‌بندی، قیمت و تاریخ عرضه

سری آیفون 15 در پنج رنگ زرد، سبز، آبی، صورتی و مشکی عرضه خواهد شد. تاریخ پیش‌فروش این گوشی‌های هوشمند روز 15 سپتامبر (24 شهریور) و تاریخ عرضه آن 22 سپتامبر (31 شهریور) درنظر گرفته شده است.
آیفون 15 استاندارد (مدل 128 گیگی) با قیمت 799 دلار و آیفون 15 پلاس (مدل 128 گیگی) با قیمت 899 دلار در دسترس کاربران قرار دارد.

منبع: techcrunchtheverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array