به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در این مقاله هدف ما ارائه دید کلی اما ساده، فنی و البته تخصصی رمزارز بون شیباسواپ (BONE) می‌باشد. طبق داده‌های وبسایت coincodex، بون شیباسواپ (BONE) در بازه یک ساله (از تاریخ 24 اسفند 1400 الی 24 اسفند 1401) دارای جایگاه هفتم از نظر عملکرد بوده است.

BONE

مقدمه و معرفی کلی رمزارز بون شیباسواپ (BONE)

بون شیباسواپ (Bone ShibaSwap) یک پروژه رمزارزی است که به عنوان سیستم حاکمیتی برای اکوسیستم محبوب شیبااینو (Shiba Inu) یعنی شیباسواپ (ShibaSwap) عمل می‌کند.

در کنار شیبااینو (SHIB) و دوج کیلر (LEASH)، بون شیباسواپ (BONE) یکی از مهم‌ترین توکن‌ها در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) و سیستم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) است. BONE یک توکن ERC-20 است و بنابراین در شبکه بلاکچین اتریوم معامله می‌شود.

به دارندگان یا هولدرهای BONE در مورد تصمیماتی که بر اکوسیستم شیباسواپ تأثیر می‌گذارد، قدرت رأی دادن داده می‌شود و همچنین می‌توانند پیشنهاداتی را در داخل اکوسیستم برای رأی گیری عمومی ارائه دهند.

یکی از محبوب ترین روش‌های رای گیری زمانی استفاده می‌شود که جفت ارزهای معاملاتی جدید به یک DEX معرفی شوند. دارندگان تأثیر زیادی روی پروژه‌هایی که در نهایت انتخاب می‌شوند دارند.

اعضای جامعه شیبا از BONE برای رأی دادن و تصمیم گیری استفاده می‌کنند. در اصل، وزن رای کاربر به تعداد توکن‌های BONE کاربر بستگی دارد.

BONE عمدتاً در اکوسیستم شیبا برای تسهیل نقدینگی، مبادله و سهام استفاده می‌شود.

شما می‌توانید آن را استیک کنید تا مقدار مشخصی از tBONE به دست آورید. انجمن شیبا به هر صاحب توکن‌های tBONE با 1درصد از کل BONE در هر بلوک پاداش می‌دهد. همچنین استیک توکن‌های BONE مشابه استیک LEASH است.

BONE

بنیانگذار BONE چه کسی است؟

بنیانگذار BONE همان موسس شیبا اینو به نام ریوشی است، اما اطلاعات کمی در مورد خالق این رمزارز وجود دارد. مانند بنیانگذار بیت کوین،ساتوشی ناکاموتو، آنها ناشناس باقی مانده‌اند. SHIB برای اولین بار در آگوست 2020 (مرداد 1399) به عنوان یک میم توکن غیرمتمرکز ایجاد شد.

 

توکن های SHIB، LEASH و BONE چگونه به هم مرتبط هستند؟

علاوه بر اینکه بخشی از اکوسیستم شیبااینو هستند، مورد دیگری که در این سه توکن مشترک است شیباسواپ است.

شیباسواپ که در ژوئن 2021 (خرداد 1400) راه اندازی شد، یک صرافی غیرمتمرکز (درست مانند یونی سواپ(Uniswap)) است که در آن کاربران می‌توانند با استفاده از SHIB، LEASH و BONE، مبادله، استیک و نقدینگی ارائه کنند. به عنوان یک DEX، می‌توانید هر یک از این عملکردها را بدون واسطه در شیباسواپ انجام دهید.

 

BONE چگونه در اکوسیستم شیبا قرار می‌گیرد؟

همانطور که گفته شد توسعه‌دهندگان شیبااینو صرافی غیرمتمرکز شیباسواپ را در ژوئن2021 راه‌اندازی کردند تا بستری را برای کاربران خود (معروف به ارتش شیبا(ShibArmy)) فراهم کنند تا توکن‌های SHIB خود را با ارزهای دیجیتال دیگر معامله کنند.

شیباسواپ به عنوان یک فورک از سوشی سواپ (SushiSwap) با هزینه و ساختار انگیزشی متفاوت و توکن‌های بومی خود ایجاد شد. هر دو سوشی سواپ و شیباسواپ بر روی بلاکچین اتریوم (ETH) اجرا می‌شوند.

BONE

چه چیزی BONE را منحصر به فرد می‌کند؟

شیبا اینو از همان ابتدا، کارها را متفاوت انجام داده است. با عرضه 1 کوادریلیون، بنیانگذار، ریوشی (Ryoshi)، 50 درصد را در یونی سواپ قفل کرد، سپس نیمی دیگر را به ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، برای نگهداری و سوزاندن داد.

برای کمک به معکوس کردن شیوع ویرانگر کووید 19 در هند، VB از آن زمان از SHIB در بزرگترین کمک مالی رمزارزی در تاریخ استفاده کرد و سپس در واقع 40٪ از کل عرضه خود را به یک کیف پول انتقال داد و سوزاند و موفقیت و ثبات طولانی مدت را تضمین کرد.

SHIB، LEASH و BONE گرد هم آمدند تا شیباسواپ ، تکامل بعدی در سیستم عامل‌های دیفای را ایجاد کنند.

پیش بینی قیمت BONE

سرویس پیش‌بینی مبتنی بر الگوریتم ولت اینوستر (Wallet Investor) به‌طور مشخصی در چشم‌انداز بلندمدت قیمت BONE صعودی دانست. پیش‌بینی قیمت BONE برای سال 2023 قیمت 0.822 دلار در پایان سال است، اگرچه این وبسایت انتظار داشت BONE تا سال 2025 (1404)به زیر 0.05 دلار کاهش یابد.

پس از آن Gov Capital پیش بینی قیمت BONE را در سال جاری نزولی دانست و پیش بینی کرد که ارزش توکن تا پایان سال جاری می‌تواند بی‌ارزش شود. با این حال، همچنین پس از آن پیش‌بینی می‌کند که BONE در یک سال آینده به 1.75 دلار برسد.

BONE

پیش‌بینی قیمت DigitalCoinPrice برای سال 2025 صعودی است و تخمین می‌زند که این توکن می‌تواند به طور میانگین 3.86 دلار باشد.

پیش‌بینی قیمت PricePrediction نیز به همین ترتیب بود و قیمت از میانگین 1.58 دلار در سال 2023 به 3.47 دلار در سال 2025 و 22.25 دلار در سال 2030 (1409) افزایش یابد.

 

از کجا BONE بخریم؟

BONE برای معامله در چندین پلتفرم صرافی برجسته، از جمله یونی سواپ (Uniswap) و گیت آی‌او (Gate.io) در دسترس است. همچنین با مراجعه به وبسایت Coinmarketcap می‌توانید لیست تمام صرافی‌های موجود را بررسی نمایید.

BONE

 

ارزش بازار و حداکثر عرضه

طبق وبسایت معروف Coinmarketcap برخی از جزئیات مهم را در خصوص این ارز بررسی می‌کنیم:

همانطور که مشاهده می‌کنید تمام جزئیات از جمله وبسایت این پروژه و جامعه آن قابل ملاحظه است، همچنین در زمان نگارش این مقاله، این رمزارز در رتبه 135 بازار قرار دارد و دارای مارکت کپ یا حجم بازار 258,570,039 دلار و عرضه حداکثری 230 میلیون توکن می‌باشد.

نمودار این رمزارز در بازه زمانی یک ساله نیز به صورت زیر می‌باشد:

BONE

 

همچنین لایو دیتاها در زمان نگارش نیز به صورت زیر می‌باشد:

BONE

وبسایت پروژه

همچنین برای بررسی می‌توانید وبسایت اصلی شیباسواپ به آدرس shibaswap.com را مشاهده نمایید که پیشنهاد می‌شود بخش‌های مختلف آن را بررسی نمایید.

در انتها لازم به ذکر این مطلب است که این رمزارز را حتماً از تمام جوانب بررسی کنید.

BONE

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

منبع: CoinCodex , CoinMarketCap, Binance, Bit,Capital

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array