ریسک مون

به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ریسک مون (Riskmoon) یک پلتفرم نسبتاً جدید و در حال تکامل با استراتژی‌های پویای تولید سود از توکن‌های غیرمثلی (NFTها) است که بر بستر شبکه بلاکچین بایننس اسمارت چین بنا شده است. هدف از ایجاد این پلتفرم، ارائه یک اکوسیستم کاملا خودپایدار با یک بازی سرگرم کننده است که به کاربران اجازه دهد با منابعی مانند زمین، سلاح، زره، فضاپیما و غیره درآمدزایی کنند.

 

ریسک مون (Riskmoon) مشابهت‌های بسیاری با سیف مون (SafeMoon) دارد ولی ساختار کارمزدهای آن تغییر یافته است. از همین نام به عنوان توکن حاکمیتی اکوسیستم نیز استفاده خواهد شد.

بررسی وایت پیپر

پلتفرم ریسک مون (Riskmoon) بخش‌هایی اعم از بازار NFTها، استیکینگ NFT و بازی دیپ اسپیس (DEEPSPACE) را شامل می‌شود که همگی در تعیین ارزش NFTهایی که در این پلتفرم مورد استفاده قرار خواهند گرفت نقش دارند. اگرچه در این پروژه از بازی با کلمات پروژه سیف مون (SafeMoon) استفاده شده است ولی از جهات مختلف با کلون‌های اسکم آن متفاوت است:

تنها هدف کاربری ریسک مون (Riskmoon) همانطور که گفتیم، ساخت یک اکوسیستم کاملا خودپایدار با یک بازی سرگرم‌کننده است که به کاربران امکان می‌دهد با منابعی مانند زمین، سلاح، زره، فضاپیما و غیره درآمدزایی نمایند. بازیکنان می‌توانند این اقلام را با یکدیگر مبادله کرده یا به اشتراک بگذارند. در حالی که کاربری اصلی کلون‌های دیگر، خودِ ساختار توکنومیکس است.

برای خرید ریسک مون (Riskmoon) باید یک کیف پول متصل به زنجیره هوشمند بایننس داشته باشید. پیش از اقدام نیز ابتدا یکی از ارزهای دیجیتال اصلی مثل بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، تتر (USDT) یا بایننس کوین (BNB) را خریداری کنید.

بررسی فناوری

همانطور که گفتیم، ریسک مون (Riskmoon) یک پلتفرم انقلابی برای اهرم ریسک همراه با طرح‌های تشویقی و ساختارهای پاداش منحصر به فرد است. در مورد جئیات فناوری این شبکه اطلاعات زیادی در دست نیست ولی یکی از بخش‌های اصلی تشکیل دهنده آن توکن غیرمثلی MOONBOOTS NFT است که همانند UniSocks، چندین نسخه محدود از آن وجود خواهد داشت و به عنوان پاداش برای هولدرهای برتر و برای تامین کنندگان نقدینگی توزیع می‌شود.

دیپ اسپیس (DEEPSPACE) نیز پلتفرم تولید بازده این شبکه محسوب می‌شود. ماموریت این بازی بر روی ماه انجام می‌شود و هدف آن دست و پنجه نرم کردن با خطراتی است که حین اکتشافات در اعماق فضا با آن روبرو خواهید بود. بازیکنان می‌توانند فضاپیمای خود را به سایر کسانی که به دنبال اکتشاف هستند اجاره دهند. بهای این وسایل به وسیله توکن ریسک مون (RISKMOON) پرداخت می‌شود.

اکتشاف در فضا با مخاطرات زیادی همراه است. هرچه بازیکن با خطرات بیشتری با فضاپیمای دیگر مواجه شود، ممکن است هزینه بیشتری برای آن به همراه داشته باشد. هر ماموریت بی شک منجر به آسیب به یک فضاپیما می‌شود و مسافتی که بازیکن مایل به طی کردن آن است بر میزان این خسارت وارده تاثیر خواهد داشت. خسارات واردشده در قالب توکن ریسک مون (RISKMOON) به صاحب فضاپیما پرداخت و از سفر کسر می‌شود.

RISKMOON

بررسی امنیت شبکه

این توکن با استاندارد BEP-20 سازگاری دارد ولی اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت امنیت این شبکه منتشر نشده است.

بررسی ارزش بازار

ارزش بازار ریسک مون اکنون معادل 306.964 میلیون دلار است و سهم 0.029 درصدی از بازار را در اختیار دارد.

بررسی حداکثر عرضه

بر اساس داده‌های coincodex، حداکثر عرضه ریسک مون (RISKMOON) برابر 1,000.00 تریلیون واحد بوده و 851.00 تریلیون واحد آن اکنون در گردش بازار است.

طول عمر ارز

توکن ریسک مون (RISKMOON) اوایل سال 2022 روانه بازار شد و توانست خیلی زود به یکی از پلتفرم‌های محبوب در حوزه بازی‌های NFT تبدیل شود.

بررسی استفاده پذیری

این رمزارز که توکن بومی پلتفرم ریسک مون (RISKMOON) به شمار می‌رود برای استفاده در پروژه‌های داخلی شبکه ازجمله هزینه خرید و ارتقای فضاپیماهای بازی دیپ ایپیس استفاده می‌شود.

وضعیت توزیع

بر اساس داده‌های موجود، بخشی از  1,000,000,000,000,000 واحد توکن ریسک مون (RISKMOON) به این صورت توزیع شده است:

مالیات جریمه: 15%

توزیع مجدد بین هولدرها: 10٪

قفل خودکار در LP پنکیک سوآپ: 5%

حجم معاملات

طبق اطلاعات وبسایت coincodex، حجم معاملات 24 ساعته ریسک مون (RISKMOON) معادل 9.9 میلیون دلار بوده است.

نمودار قیمت ریسک مون (RISKMOON) از ابتدا و در سال جاری

به طور کلی اطلاعات زیادی در مورد حرکات قیمت این ارز در دست نیست ولی آنچه مشخص است این است که طی یک سال گذشته عملکرد این دارایی دیجیتال تاحد زیادی چشمگیر بوده است به طوری که در بازه یک ساله مارس 2022 تا مارس 2023 جهشی 12 درصدی به ثبت رسانده است و اکنون با قیمت 3.702e-7 دلار معامله می‌شود.

حتی طی سه ماه گذشته ریسک مون (RISKMOON) موفق شد بالاترین قیمت تاریخی خود را به ثبت برساند. روز 13 فوریه 2023 (24 بهمن) این ارز از پایین‌ترین سطحی که روز نهم همان ماه ثبت کرده بود (2.100e-7 دلار) به سقف تاریخی 4.304e-7 دلار رسید. در حال حاضر، بیشتر تحلیلگران دیدگاهی نزولی درباره این دارایی دیجیتال دارند این درحالی است که شاخص ترس و طمع آن عدد 64 در منطقه طمع را نشان می‌دهد.

نمودار سه ماهه قیمت ریسک مون (RISKMOON)

نمودار سه ماهه قیمت ریسک مون (RISKMOON)

با توجه به نوسانات بسیار شدید بازار و وجود عوامل مهم اقتصاد کلان مانند سیاست‌های دلار آمریکا، مقررات دولتی، پیشرفت فناوری، احساسات بازار و غیره، بدون شک نمی‌توان با قطعیت آینده ریسک مون (Riskmoon) را پیش‌بینی کرد. ولی توسعه روزافزون پلتفرم‌هایی که از نوآوری‌های جدید برای عرضه در بازار پویای امروز بهره‌مند هستند می‌تواند ما را به آینده پروژه‌هایی مثل ریسک مون امیدوار کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

منبع: coincodex

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array