به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، از زمانی که هوش مصنوعی ChatGPT در دسترس عموم قرار گرفت، بیشتر کمپانی‌های فعال در حوزه تکنولوژی درحال راه‌اندازی و توسعه هوش مصنوعی اختصاصی خود هستند و سعی دارند از این قافله عقب نیفتند.
بعد از رونمایی‌های بی‌شمار هفته گذشته کمپانی گوگل از پروژه‌های هوش مصنوعی زایا در رویداد Google I/O، کمپانی سامسونگ گزینه بعدی برای خلق هوش مصنوعی اختصاصی خود است، اما با یک تفاوت! گوگل در این رویداد از مدل زبانی جدید خود به نام PaLM 2 رونمایی کرده و همچنین اعلام کرد که از این پس هوش مصنوعی Bard در دسترس عموم قرار گرفته و دیگر نیازی به صبر کردن در لیست انتظار برای استفاده از امکانات این ابزار نیست.

به گزارش SamMobile، سامسونگ به جهت دستیابی به اهداف بلندپروازانه خود در زمینه هوش مصنوعی، قصد دارد به همکاری کمپانی Naver پلتفرمی مشابه ChatGPT محصول کمپانی OpenAI و Bard محصول گوگل بسازد. این هوش مصنوعی زایا با دیگر رقبا و نسخه‌های مشابه خود یک تفاوت اساسی خواهد داشت: این هوش مصنوعی تنها در اختیار کارکنان کمپانی سامسونگ قرار خواهد گرفت.

این اقدام، راه‌حلی از جانب سامسونگ برای جبران اتفاقات ناگوار گذشته است. مدتی پیش کارکنان این کمپانی در هنگام احراز هویت سورس‌کد، به‌صورت تصادفی اطلاعات و جزئیات محرمانه سامسونگ را در اختیار هوش مصنوعی ChatGPT قرار داده بودند. به دلیل اتفاق این مسئله در سه شعبه متفاوت، کمپانی سامسونگ استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT را برای کارکنان خود ممنوع اعلام کرد.

سامسونگ

رویکرد سامسونگ در توسعه هوش مصنوعی اختصاصی خود

با توجه به اینکه این تکنولوژی کاربردهای زیادی برای جامعه دارد؛ کمپانی سامسونگ هنوز بر این باور است که کارمندان می‌توانند در مسیر درست از آن بهره ببرند. اما برای جلوگیری از افشای اطلاعات محرمانه، همکاری سامسونگ با کمپانی Naver در مسیر خلق این هوش مصنوعی زایا، بهترین تصمیم ممکن بود.

کمپانی Naver، ارائه‌دهنده برترین موتور جستجو در کشور کره‌جنوبی است. هوش مصنوعی اختصاصی کمپانی سامسونگ ابتدا تحت‌نظر Naver پایه‌ریزی شده و سپس توسط خود سامسونگ ارتقاء خواهد یافت. یکی از اهداف مهم توسعه این هوش مصنوعی، افزایش بهره‌وری و سرعت کارکنان این کمپانی است. همچنین، قرار است شرکت Naver بر مسئله ورود این پلتفرم به بازارهای جهانی نیز تمرکز کند.

یکی دیگر از نکات مهم درباره این هوش مصنوعی، این است که زبان اصلی آن کره‌ای خواهد بود. به گفته بخش Naver Cloud، بخش زیرمجموعه کمپانی Naver، مدل زبانی توسعه یافته توسط این مجموعه به نام HyperCLOVA X، قادر است تا 6500 کلمه کره‌ای بیشتر از هوش مصنوعی ChatGPT آموخته و درک کند. در نتیجه، از آنجا که ساخت و راه‌اندازی این هوش مصنوعی زایای جدید پروژه‌ای مشترک میان سامسونگ و Naver است، کمپانی Naver با بهره‌گیری از تجربیات قبلی خود پلتفرمی خواهد ساخت که بیشترین کاربرد و بازده را برای شهروندان این کشور داشته باشد.


هنوز مشخص نیست که این ابزار چقدر قدرتمند و توانا خواهد بود، اما پیش‌بینی می‌شود که در مقایسه با هوش مصنوعی ChatGPT که کاربردهای عمومی‌تر و گسترده‌تری دارد، کمپانی سامسونگ پلتفرم خود را به‌صورت تخصصی‌تری توسعه دهد. این ابزار در ابتدای مسیر راه‌اندازی تنها در دسترس کارکنان بخش Device Solutions خواهد بود، اما ممکن است به مرور در اختیار دیگر بخش‌ها و کارکنان نیز قرار گیرد.

بر اساس شنیده‌ها، این دو کمپانی برنامه دارند تا ماه اکتبر سال جاری از این هوش مصنوعی رونمایی کنند.

به‌نظر می‌رسد اخیراً سامسونگ با تمام قوا در حال گسترش کسب‌‌وکار خود به حوزه‌های جدید و پرطرفدار این روزهاست. علاوه‌بر راه‌اندازی هوش مصنوعی زایای اختصاصی، مدیرعامل این غول تکنولوژی کره‌ای اخیراً جلسه‌ای محرمانه با ایلان ماسک در سیلیکون‌ولی داشته است. براساس شنیده‌ها، این دو درباره آینده تولید خودروهای هوشمند و خودران در کره‌جنوبی با هم صحبت کرده‌اند.

منبع: androidpolice و kedglobal

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array