به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت مدیریت دارایی‌های رمزارزی هشدکس (Hashdex) به رقابت برای یک صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) در ایالات متحده پیوست. این شرکت درخواستی را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای ETF آتی بیت کوین ارسال کرده است که اسپات بیت کوین را هولد می‌کند.

ETF‌ها صندوق‌های سرمایه گذاری هستند که در بازار سهام معامله می‌کنند و ارزش آنها از سبدی از دارایی‌ها مانند سهام، اوراق قرضه، کالاها و سایر ابزارهای مالی ناشی می‌شود. به طور مشابه، ETF‌های بیت کوین ارزش بیت کوین را دنبال می‌کنند و در مبادلات سهام سنتی به جای صرافی‌های رمزارزی معامله می‌کنند.

رویکرد هشدکس با پرونده‌های اخیر متفاوت است، زیرا به توافقنامه اشتراک نظارت کوین بیس بستگی ندارد و تصمیم به خرید اسپات بیت کوین از صرافی‌های فیزیکی در بازار CME دارد. طبق یک پرونده 19b-4 توسط NYSE Arca در SEC ایالات متحده، هشدکس قصد دارد اسپات بیت‌کوین را در ETF آتی بیت‌کوین خود قرار داده و نام آن را تغییر دهد و علامت آن را به هشدکس بیت کوین ای‌تی‌اف (Hashdex Bitcoin ETF) تغییر دهد.

NYSE اصلاحاتی را در ETF دیگری ثبت می‌کند که اکنون ETF بیت کوین هشدکس نامیده می‌شود.

برنامه آنها منحصر به فرد است، زیرا از کوین بیس استفاده نمی‌کنند، آنها از قیمت‌ها استفاده می‌کنند و اسپات بیت کوین را از طریق CME بدست می‌آورند.

— آلیستر میلن (@alistairmilne) 25 آگوست 2023

هاشدکس

برخی از کارشناسان به پرونده منحصر به فرد بیت کوین ETF Hashdex پاسخ داده‌اند. جیمز سیفارت (James Seyffart)، تحلیلگر بلومبرگ، مشاهده کرد که این استراتژی منحصراً شامل انجام مبادله برای معاملات موقعیت‌های مرتبط است. این مورد مستلزم مبادله قراردادهای آتی برای قرار گرفتن در معرض اسپات معادل به جای خرید نقدی مستقیم از صرافی‌ها است.

سیفارت با توجه به فشار بر گری گنسلر (Gary Gensler) ناشی از شکایت گری‌اسکل (Grayscale)، ارسال قراردادهای آتی اتریوم و ادغام بلک راک در توافقنامه اشتراک نظارت کوین بیس، احتمال بیشتری برای تایید SEC پیش‌بینی می‌کند.

متخصصان دیگر، از جمله نیت گراچی (Nate Geraci)، رئیس بخش ETF، سرمایه گذار آلیستر میلن (Alistair Milne) و وکیل امور مالی اسکات جانسون (Scott Johnsson)، به ارسال متمایز ETF بیت کوین هشدکس پاسخ داده‌اند. آنها معتقدند که می‌تواند نگرانی‌های SEC در مورد دستکاری بازار بیت کوین و نقدینگی را کاهش دهد.

SEC و رئیس آن، گری گنسلر، در مورد برنامه‌های کاربردی ETF بیت کوین، هجوم ETF‌های اتریوم و تایید احتمالی ETF بیت کوین در این سال اظهار نظری نکرده‌اند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array