به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، به‌نظر می‌رسد کمپانی توییتر درحال ایجاد قابلیتی جدیدی است که با استفاده از آن، کمپانی‌های احراز هویت شده در این پلتفرم می‌توانند به انتشار آگهی‌های استخدامی در حساب کاربری خود بپردازند.

این کمپانی حتی اکانت جدیدی به آدرس @TwitterHiring نیز تأسیس کرده اما هنوز هیچ فعالیت رسمی‌ای در آن انجام نشده است.

با اینکه توییتر هنوز رسماً از این قابلیت رونمایی نکرده است؛ اما برخی از کمپانی‌های احراز هویت شده توانستند با موفقیت آگهی‌های استخدام مربوطه را در پروفایل خود منتشر کنند. این آگهی‌های استخدامی افراد داوطلب را مستقیماً به وبسایت کمپانی‌ها و شرکت‌ها ارجاع داده و اطلاعات بیشتری درباره نحوه ارسال رزومه، موقعیت شغلی و محل استقرار، دورکاری/حضور در محل کار و دیگر موارد جانبی به آنها ارائه می‌دهند.

توییتر

یک محقق حوزه اپلیکیشن به‌نام نیما اوجی با انتشار اسکرین‌شاتی از این قابلیت که توییتر آن را “Twitter Hiring” نام‌گذاری کرده است، خبر داد.
براساس جزئیات این اسکرین‌شات، این قابلیت راه ارتباطی مستقیمی میان کارفرمایان و کارجویان خواهد بود و به نحوی با پلتفرم لینکدین رقابت خواهد کرد.
کمپانی‌های احراز هویت شده می‌توانند تا 5 آگهی شغلی به پروفایل‌های خود بیفزایند و افراد مستعد را در جریان سمت‌های شغلی آزاد مجموعه خود قرار دهند.

توییتر

هرچند رونمایی از این قابلیت کاریابی زیاد برای کاربران اتفاق غافلگیرکننده‌ای نیست، زیرا ایلان ماسک در ماه می اشاراتی دورادور به آن داشته است. بعد از اینکه یکی از کاربران به ماسک پیشنهاد راه‌اندازی بخش “زوج‌یابی” را داده بود، او در جواب نوشته بود” پیشنهاد جالبیه، شاید واسه کاریابی هم خوب باشه”.

توییتر در برابر لینکدین

با این ویژگی جدید کاریابی، توییتر وارد مسیر رقابتی با کمپانی‌های محبوب و باسابقه‌ای مانند لینکدین و Indeed خواهد شد.
شایان ذکر است که یکی از اولین اقدامات ماسک پس از تصاحب توییتر، خریداری کردن یک استارتاپ کوچک متخصص در امر کاریابی آنلاین به‌نام Laskie بوده است. بعید نیست که مالکیت این استارتاپ به توسعه ویژگی کاریابی در شبکه اجتماعی توییتر منجر شده باشد.

توییتر
نمایی از آگهی‌های استخدامی در توییتر

به‌نظر می‌رسد کمپانی‌های احرازهویت شده ملزم به پرداخت هیچ هزینه اضافی برای استفاده از این ویژگی کاریابی نیستند. براساس داده‌های معتبر به‌دست آمده، این ویژگی بخشی از اشتراک 1000 دلاری ماهانه توییتر برای کمپانی‌ها می‌باشد.

با اینکه کاربران پیش از این نیز درخواست‌ها و یا آگهی‌های شغلی خود را در قالب توییت در این پلتفرم منتشر می‌کردند؛ اما این قابلیت جدید کاریابی به جستجوی بهینه‌تر کارجویان و کارفرمایان در جامعه گسترده توییتر کمک شایانی خواهد کرد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array