به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از اینکه بیت کوین (BTC) توانست بعد از حدود 2 سال بار دیگر کانال 50 هزار دلار را فتح کند و به ارزش بازار 981.86 میلیارد دلاری برسد، جایگاه خود در میان 10 فلز گرانبها و شرکت ارزشمند جهان را بازیافت.

روز گذشته بیت کوین برای اولین بار از دسامبر 2021 و در بحبوحه هیجان سرمایه‌گذاران نسبت به راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین و در آستانه هاوینگ بعدی، دوباره به 50 هزار دلار رسید. پیش‌بینی می‌شود در صورت تداوم این روند صعودی، ارزش بازار این دارایی دیجیتال بار دیگر به رکورد تاریخی 1.28 تریلیون دلاری که همزمان با رکورد قیمت 67617.02 دلار ثبت شده بود، برسد.

بیت کوین یک قدم تا متا فاصله دارد

در زمان انتشار این مطلب، بیت کوین در میان ارزشمندترین دارایی‌های جهان، در رتبه دهم قرار گرفته است و متا (که قبلاً با نام فیس‌بوک شناخته می‌شد) با ارزش بازاری در حدود 1.214 تریلیون دلار جلوتر از آن در رتبه نهم ایستاده است. در حالی که بعید به نظر می‌رسد که بیت کوین بتواند با یک قدم این تفاوت را جبران کند، ولی روند 24 ساعته نوسانات قیمت نشان می‌دهد که متا 1.73 درصد و بیت‌کوین 3.22 درصد رشد داشته‌اند.

جایگاه بیت کوین در بین دارایی‌های جهان

اگر بیت کوین بتواند متا را پشت سر بگذارد، نقره (1.28 تریلیون دلار) و آمازون، انویدیا و آلفابت (با ارزش بازاری در حدود 1.8 تریلیون دلار) رقبای بعدی پیش روی آن خواهند بود. پس از آن، شرکت‌هایی قرار دارند که ارزش بازار آنها در محدوده 2 تریلیون دلار است و بیت کوین برای شروع رقابت با آرامکو، مایکروسافت و اپل باید به قیمتی در حدود 100 هزار دلار به ازای هر کوین برسد.

در صورت صعود از این کوه پر فراز و نشیب، تنها چیزی که بین بیت کوین و فتح قله قرار دارد، طلا است. اگرچه این رویا برای طرفداران بیت کوین بسیار شیرین است، ولی رسیدن به ارزش بازار 13.65 تریلیون دلاری، با توجه به شرایط بازدارنده فعلی، حداقل در کوتاه مدت بعید به نظر می‌رسد.

در همین حال، اتریوم (ETH) که در این لحظه با قیمت 2648 دلار معامله می‌شود، با ارزش بازار 318.2 میلیارد دلاری خود در جایگاه سی و چهارمین دارایی ارزشمند جهان قرار گرفته است. جالب است بدانید شرکت‌های نستله (294.8 میلیارد دلار) و تویوتا (307.81 میلیارد دلار) در رتبه‌های پایین‌تری نسبت به اتریوم قرار دارند.

برخی از تحلیلگران یک سناریوی افزایشی جزر و مدی را برای اتر پیش‌بینی می‌کنند که در آن این دارایی دیجیتال، همگام با رشد بیت کوین، به حرکت صعودی خود ادامه می‌دهد. این روند می‌تواند به دومین ارز دیجیتال با ارزش جهان کمک کند تا در جدول رده‌بندی،  شرکت‌های بزرگ فناوری مانند تنسنت (Tencent) و سامسونگ (Samsung) را با ارزش بازاری در حدود 400 میلیارد دلار پشت سر بگذارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array