به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، بعد از کپی‌ کردن (یا الهام گرفتن!) شبکه اجتماعی اینستاگرام از ایده استوری‌های Snappchat و فرمت ویدیو‌های کوتاهِ تیک‌تاک، به‌نظر می‌رسد این بار نوبت پینترست (Pinterest) و ایده مجموعه‌ها یا “Collections” باشد.

براساس گزارشات اخیر، اینستاگرام در حال توسعه دادن قابلیت‌ جدیدی به‌نام “Public Collections” می‌باشد. این قابلیت جدید که شباهت بسیاری به روند عملکرد پلتفرم پینترست دارد؛ به کاربران اینستاگرام اجازه می‌دهد که “مجموعه” یا “کلکسیونی” از پست‌های شخصی‌سازی شده با تم و حال‌هوای مشابه را در پروفایل خود به‌اشتراک بگذارند.
این قابلیت جدید اینستاگرام درست مانند سازوکار آن در پینترست، تاثیر به‌سزایی در “جستجوی بصری” و “دسته‌بندی محتوا” خواهد داشت.

Collections

به‌نوعی می‌توان ردپای بسیار پررنگ پینترست را در قابلیت جدید در حال توسعه اینستاگرام مشاهده کرد. کاربران می‌توانند به‌کمک قابلیت Public Collections، پست‌های موردعلاقه یا مشابه خود در قالب موضوعاتی مانند “سبک زندگی”، “ایده استایل”، “تجربه سفر” و غیره را در یک مجموعه یا کلکسیون دسته‌بندی کرده و در پروفایل خود به‌صورت یکپارچه با دیگران به‌اشتراک بگذارند.

اخبار مربوط به توسعه قابلیت Public Collections توسط محقق اپ و علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی، الساندرو پالوزی در شبکه اجتماعی X منتشر شده است.
همانطور که در تصاویر زیر مشخص است؛ بسته به نوع پروفایل اینستاگرام افراد (پابلیک یا پرایوت)، می‌توان این مجموعه‌ها (Collections) را به‌صورت خصوصی (Only You) و یا عمومی (Your Followers) منتشر کرد.

نقش قابلیت Public Collections در افزایش تعامل کاربری

دسترسی به چنین قابلیتی به کاربران هر دو محیط اجازه می‌دهد تا پست‌ها و تصاویر موردعلاقه خود با یک تم یا موضوع مشترک را در قالب مجموعه‌های اینستاگرام و بوردهای پینترست ذخیره کنند.
همچنین به‌کمک ویژگی “جستجوی بصری”، کاربران می‌توانند به لطف مجموعه‌ها و بوردهای خود به طیف وسیع‌تری از محتواهای مشابه در سطح این دو پلتفرم دسترسی داشته باشند.

هردوی این قابلیت‌ها قوه تخیل و ایده‌پردازی کاربران را تقویت کرده و با هدایت محتواهای مشابه در یک مسیر موازی، باعث ایجاد جامعه هماهنگ‌تری از کاربران خواهد شد. به لطف قابلیت Public Collections اینستاگرام، نرخ تعامل کاربری و همکاری میان افراد بالاتر هم خواهد رفت.

پاسخ به سوال “آیا این قابلیت جایگزین پینترست خواهد شد؟”، کاملاً بستگی به میزان استقبال کاربران و نحوه استفاده از این ویژگی در آینده دارد.
اگر نحوه ادغام خدمات و نمایش پست‌های دسته‌بندی‌ شده در یک مجموعه “بی‌نقص و عالی” انجام شود، احتمالاً اینستاگرام شانس بسیار زیادی برای موفقیت در این زمینه خواهد داشت.

با این وجود، به احتمال زیاد هم خودِ کاربران پینترست و هم قابلیت کاربردی و محبوب “جستجوی بصری” آن، همچنان نقش بسیار پررنگی در تجربه کاربری افراد خواهند داشت و برای بسیاری از کاربران اینستاگرام اصلاً جایگزین درخوری نخواهد بود.

منبع: MS Power User

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array