به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت نفت در روز سه‌شنبه (21 آذر) در آستانه اجلاس فدرال رزرو آمریکا برای تعیین نرخ بهره و انتشار آمار تورم (CPI) این کشور با افزایش جزئی و تقریباً ثابت مانده است. تردیدها نسبت به تاثیر کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس بر خنثی کردن مازاد عرضه و رشد ضعیف تقاضا برای سوخت در سال آینده میلادی ادامه دارد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز (سه شنبه، 21 آذر) با 29 سنت معادل 0.3 درصد افزایش به 76 دلار و 12 سنت رسید. شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم در رنج 71 دلار و 43 سنت معامله می‌شود.

تحت تاثیر نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد عرضه مازاد و اثربخشی کاهش تولید اوپک پلاس، در کوتاه مدت، چشم‌انداز بازار نفت نزولی به نظر می‌رسد.

تحلیل و بررسی نفت خام برنت

تحلیل قیمت نفت برنت 21 آذر

شاخص برنت عمدتاً ثابت است و با نوسانات اندکی معامله می‌شود، زیرا معامله‌گران پیش از تصمیمات بانک‌های مرکزی که این هفته منتشر می‌شود محتاطانه عمل می‌کنند.

از نقطه نظر تکنیکال، روند کوتاه مدت نزولی به نظر می‌رسد. نفت برنت باید بالاتر از مقاومت 77.50 تا 78.25 دلار قرار گیرد تا فرصتی برای به دست آوردن شتاب صعودی پایدار داشته باشد.

احساسات بازار نفت

قیمت نفت امروز شاهد افزایش بسیار جزئی بود که ناشی از احتیاط سرمایه‌گذاران پیش از تصمیم‌های محوری نرخ بهره و داده‌های تورم ایالات متحده بود. با این حال، نگرانی‌ها در مورد مازاد عرضه بالقوه و کاهش رشد تقاضا، سود را کنترل کرد. این احساسات محتاطانه از پیش‌بینی گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده و نتایج نشست کمیته بازارهای باز فدرال (FOMC) ناشی می‌شود.

رویدادهای ژئوپلیتیک اخیر، مانند حمله موشکی حوثی‌های یمن به یک نفتکش در دریای سرخ و تشدید تنش‌های منطقه‌ای بر پیچیدگی بازار افزوده است. این حادثه نگرانی‌هایی را برای ایمنی حمل و نقل در یکی از مسیرهای مهم ترانزیت نفت در جهان ایجاد کرده است. علاوه بر این، با توجه به عرضه مازاد مورد انتظار از سوی کشورهای غیر اوپک، شک و تردیدهای فزاینده‌ای در مورد اثربخشی کاهش تولید 2.2 میلیون بشکه‌ای اوپک پلاس در اوایل سال 2024 وجود دارد.

از سوی دیگر، در پیش‌نویس قرارداد اقلیمی اجلاس COP 28 در روز دوشنبه (20 آذر) به اقداماتی که کشورها باید برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای اتخاذ کنند اشاره شده، اما حرفی از توقف تولید سوخت‌های فسیلی زده نشده است.
ائتلافی از 100 کشور خواستار قراردادی شده‌اند که برای اولین بار به عصر نفت در دنیا پایان دهد. اما اعضای اوپک مخالف این قرارداد هستند.

تحلیل و بررسی نفت WTI

تحلیل و بررسی نفت وست تگزاس

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) بین سود و زیان در نوسان است، زیرا معامله‌گران منتظر کاتالیزورهای اضافی هستند.

اگر نفت WTI به بالای 71.00 دلار برسد، به سمت نزدیکترین سطح مقاومت در 73.00 تا 74.00 دلار حرکت خواهد کرد.

تحلیل و بررسی گاز طبیعی

تحلیل و بررسی قیمت گاز طبیعی 21 آذر

گاز طبیعی تحت فشار شدیدی قرار دارد، زیرا پیش‌بینی‌های مربوط به آب‌وهوای معتدل امید به بازگشت سریع قیمت را از بین برد.

در صورتی که گاز طبیعی به زیر سطح حمایت 2.40 تا 2.45 دلار برسد، به سمت سطح حمایت قوی محدوده 2.00 تا 2.10 دلار حرکت خواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  Fxempire ، Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array