به گزارش ایران‌دکونومی، در طی هفته‌های گذشته اعلام شده بود که هیئت‌مدیره سرآوا در حال تغییر و تحول است. در روزهای اخیر نشانه‌های بیشتری از همین تغییرات نمایان شده است. از یک‌سو، خبرها حاکی از آن است که پشتوانه و شتاب‌دهنده سرآوا، این مجموعه سرمایه‌گذاری چندملیتی،“هم‌آوا” می‌باشد. مدتی پیش خبر رسیده بود که هم‌آوا مدیرعامل جدیدی خواهد داشت و با نشر ویدیوی سعید رحمانی، بر همگان واضح بود که تحولات این بیزینس سرمایه‌گذاری روزافزون خواهد بود.

سرآوا یکی از وی‌سی‌های استارتاپی است که در اوایل دهه 90، سرمایه‌گذاری‌های زیادی روی استارتاپ‌های مختلف کرده بود؛ و اکنون به نظر می‌رسد که پس از چندسال وقفه، در سال 1402 نوید دهنده تغییرات زیادی خواهد بود.

 

در هم‌آوا چه می‌گذرد؟

خبرها حاکی از آن است که رضا کلانتری‌نژاد، که مدتی در کارخانه نوآوری فعالیت می‌کرد و مدیرعامل هم‌آوا نیز بود، از سمت خود کناره‌گیری کرده و قرار بر آن است که توسط مازیار فرمانی جایگزین شود. یکی از نشانه‌های تغییر و تحول در گروه بیزینسی سرآوا، خروج رضا کلانتری‌نژاد از این مجموعه است. خصوصاً که با مهاجرت سعید رحمانی از کشور، بخشی از مسئولیت و مدیریت فعالیت‌های سرآوا بر عهده او بود.

گویا کلانتری‌نژاد که از چهره‌های علمی و پژوهشی این تیم بود، با دشوار شدن فعالیت در کارخانه نوآوری، که بخشی از آن ناشی از ابهام در آینده این کارخانه و بخش دیگر ابهامات مربوط به ترکیب مدیریتی آینده سرآوا است، از هم‌آوا جدا شده و گفته می‌شود احتمالاً ادامه زندگی حرفه‌ای خود را در خارج از کشور پی خواهد گرفت.

مدت زیادی است که اخبار حاکی از متوقف شدن برخی از فعالیت‌های هم‌آوا است و اینطور به نظر می‌رسد که تغییر در هیئت‌مدیره این مجموعه در جهت بهبود این وضعیت است. هم‌آوا با پایان یافتن فعالیت آواتک و کناره‌گیری افرادی چون محسن ملایری از تیم دیران سرآوا، سعی بر این داشت که توسعه دهنده فعالیت‌های سرآوا در زمینه سرمایه‌گذاری و توسعه استارتاپ‌های کسب‌وکارهای نوپا شود.

تلاشی که با درنظر گرفتن غیبت سعید رحمانی و توقف سرمایه‌گذاری‌های سرآوا، تنها فعالیت قابل‌توجه سرآوا در طی دوسال اخیر است، اما سرآوا هرگز نتوانست به موفقیت‌هایی که در ابتدای دهه 90 توسط آواتک اتفاق افتاد، دست یابد.

 

هم‌آوا

ماجرای پیام ویدیویی سعید رحمانی چیست؟

سعید رحمانی که در طی سه سال گذشته در خارج از کشور به سر می‌برد و گفته می‌شود از راه دور مدیریت سرآوا را برعهده داشته، در پیامی ویدیویی که به‌تازگی منتشر کرده است، سعی بر این داشته که به برخی از اتهام‌های وارد بر این مجموعه و استارتاپ‌های تحت‌ حمایت آن، پاسخ دهد. رحمانی که به دلیل فشارهای وارده به سرآوا در سال‌های اخیر مجبور به ترک کشور شده، در این ویدیوی کوتاه که قرار است نسخه بلندتر و کامل‌تری نیز از آن منتشر شود، تلاش دارد تا موضوع وابستگی کسب‌وکارهای زیرمجموعه این مجموعه به نهادهای نظامی را رد کند.

البته او در جمله‌ای مبهم و دوپهلو تأکید می‌کند که از نظر او اکثریت کسب‌وکارهای اینترنتی چنین وابستگی‌ای ندارند و اگر زمانی استارتاپ‌های سرآوا از این وابستگی‌ها پیدا کنند درباره آنها سخن خواهد گفت!

انتشار این ویدیو، آن هم در روزهایی که خبر تغییر هیئت‌مدیره سرآوا منتشر شده‌است، نشان‌دهنده این است که علی‌رغم عدم رضایت رحمانی از این تغییرات، مشکل اصلی اعضای هیئت‌مدیره، درباره ترکیب هیئت‌مدیره آینده و مدیرعامل آن است. و این ویدیو صرفاً تلاشی برای بهبود و متعادل کردن این تغییرات است.

با لیستی که از اعضای جدید هیئت‌مدیره منتشر شده است (لیستی که هنوز قطعی و تأیید نشده)، تیم منتخب سعید رحمانی در آینده در برابر دیگر سهامداران و مدیران سرآوا نقش کم‌رنگ‌تری خواهد داشت و چنین تغییری مورد قبول او و اعضای تیمش نیست.

 

همانطور که قبلاً پیش‌بینی شده بود، مجموعه سرآوا در ماه‌های آتی، تغییرات مدیریت زیادی را شاهد خواهد بود.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array