به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بلاکچین آپتوس (Aptos) پس از ادغام با پلتفرم رسانه اجتماعی هندی چینگاری (Chingari)، که قبلاً توسط بلاکچین سولانا پشتیبانی می‌شد، افزایش قابل توجهی در فعالیت‌ شبکه را شاهد بوده است. بر اساس داده‌های درون زنجیره‌ای موجود، تعداد کاربران جدید در این شبکه بلاکچین نسبت به ماه قبل، بالغ بر ۹۰۰ درصد افزایش داشته است، یعنی روزانه نزدیک به 90 هزار نفر از این شبکه استفاده می‌کنند.

به دنبال قطعی شبکه سولانا در سال 2022، شبکه اجتماعی چینگاری با هدف ارائه یک تجربه کاربری ارتقاءیافته، مهاجرت خود از سولانا به سمت آپتوس را از روز 6 جولای (15 تیر) آغاز کرد. سومیت گوش (Sumit Ghosh)، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل چینگاری در مصاحبه با کوین تلگراف گفت: “در آن زمان، قطعی شبکه سولانا، چالش‌های زیادی سر راه ما قرار داد و ما را وادار کرد تا به جای پردازش فوری، برای حجم زیادی از تراکنش‌ها، برنامه‌ریزی کنیم، تا شاید از این طریق، ریسک انجام تراکنش‌های ناموفق را کاهش دهیم.”

چرا آپتوس؟

به گفته گوش، ادغام با شبکه بلاکچین آپتوس ویژگی‌های درون زنجیره‌ای فوری، مانند پاداش‌های مجازی را امکان‌پذیر کرد که منجر به افزایش تعداد کاربران جدید در هفته‌های اخیر شده است. به‌علاوه، با معرفی کیف پول جدید چینگاری، کاربران قادر خواهند بود از طریق تعامل و ایجاد محتوا در این پلتفرم، درآمد کسب کنند. سپس از توکن‌های به دست آمده می‌توان برای پرداخت انعام سازندگان، افزایش بازدید محتوا و خرید هدایای مجازی و توکن‌های غیرمثلی استفاده کرد.

فعالیت شبکه آپتوس
فعالیت شبکه آپتوس در 30 روز گذشته. منبع: Aptos Analytics

به جز قابلیت کاربری بهبودیافته، رشد و پیشرفت چینگاری به اقتصاد 1.4 میلیارد نفری هند و محبوبیت فزاینده ارزهای دیجیتال در این کشور نیز متکی بوده است. طبق گزارش چین‌آلیسیس (Chainalysis)، هند در منطقه جنوب آسیا، در خط مقدم پذیرش صنعت کریپتو قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که از روز 14 جولای (23 تیر)، چینگاری 80 درصد از کل کاربران فعال روزانه در بلاکچین آپتوس و 50 درصد از تمام کارمزدهای پرداخت شده در این شبکه را به خود اختصاص داده است که بیش از 500 درصد افزایش نسبت به ماه قبل را نشان می‌دهد. تعداد تراکنش‌های این شبکه نیز 150 درصد افزایش یافته و به مرز 2 میلیون تراکنش در روز رسیده است. اگر رشد این شبکه با همین سرعت ادامه یابد، پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای آینده این برنامه از StepN، دومین برنامه بزرگ غیرمتمرکز (DApp) در بستر سولانا پیشی بگیرد.

« پیش‌بینی می‌کنیم که اگر این رشد ادامه یابد، چینگاری تا پایان جولای به رکورد 1.25 میلیون کاربر برسد که 10 برابر سریع‌تر از چیزی است که در سولانا تجربه می‌کرد. به علاوه، بیش از 20 میلیون کاربر درون زنجیره‌ای تا پایان سال اول به شبکه خواهند پیوست و در مجموع بیش از 200 هزار توکن APT به عنوان هزینه گس تا پایان سال اول پرداخت می‌شود.»

البته آپتوس تنها بلاکچینی نیست که از وجود دَپ‌هایی که به دنبال عملکرد بهتر درون زنجیره‌ای و ارتقای تجربه کاربری در سراسر شبکه هستند، سود می‌برد. پلتفرم ناشر بازی Mythical Games اخیراً از شبکه اتریوم به اکوسیستم پولکادات مهاجرت نموده و دلیل آن را سرعت پایین تراکنش‌های اتریوم و کارمزد بالای تراکنش‌ها عنوان کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array