به گزارش ایران دکونومی، آخرین گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی حاکی از آن است که از ابتدای سال گذشته تا پایان بهمن‌ سال 1402، تعداد اینمادهای صادرشده ۹۵.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است است. طبق این گزارش، در بازه زمانی مورد نظر ۹۲ هزار و ۵۵۱ اینماد صادر شده است. این رقم در سال 1401 به حدود ۴۷ هزار مورد می‌رسید.

لازم به ذکر است که با وجود دوبرابر شدن تعداد اینمادهای صادرشده، شکایت‌های ثبت‌شده از کسب‌وکارهای اینترنتی نه تنها بیشتر نشده است، بلکه کاهشی ۲ دهم درصدی را نیز نسبت به قبل نشان می‌دهد. به عبارت دقیق‌تر، براساس گزارش مرکز تتا، در این مدت 9003 مورد شکایت از کسب‌وکارهای دارای اینماد ثبت شده است.

صدور اینماد

علاوه بر این، در این گزارش آمده است که درآمد حاصل از خدمات تجارت الکترونیکی، صدور گواهی الکترونیکی و سامانه ستاد در این مدت با ۲۵۸ درصد رشد از حدود ۲۱ میلیارد تومان در ۱۱ ماه اول سال ۱۴۰۱ به حدود ۷۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است. طبق اعلام این مرکز، گواهی‌های امضای الکترونیکی صادرشده نیز به 3668000 عدد رسیده است که افزایشی ۱۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array