به گزارش ایران دکونومی، بازار سرمایه امروز (یکشنبه، 26 شهریور) روند مثبتی را تجربه کرد. گروه پالایشی در کنار گروه فراکابی‌ها از سبزترین گروه‌های بازار بورس بودند. در این میان، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شپنا و ثمسکن تعلق داشت و پس از این دو، نمادهای فراکابی؛ فرابورس، کالا و انرژی بیشترین ورود را داشتند.

برخی از کارشناسان بازار سرمایه بر این باورند که گروه فراکابی‌ها یک گام جلوتر از بازار حرکت می‌کنند و بنابراین بازار سرمایه و معامله‌گران روند این گروه را به خوبی زیر نظر دارند. به نظر می‌رسد صعود گروه‌های پالایشی و فراکابی از یک سو و از طرف دیگر پایان روند نزولی نرخ های جهانی را می‌توان نویدبخش روزهای سبز شاخص در آینده در نظر گرفت.

با تمام این تفاسیر روز یکشنبه (26 شهریور) خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای هفتمین روز متوالی منفی و 109 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

نماد وکغدیر بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 14 میلیارد تومان بود. پس از وکغدیر، نمادهای خساپا، خودرو، ثفارس و فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. و همانطور که ذکر شد بیشترین ورود پول حقیقی نیز به نمادهای شپنا و ثمسکن و فراکابی ها تعلق داشت.

نمادهای پالایشیِ شپنا، شبندر و شتران نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس  داشتند.

ارزش معاملات کل بازار سهام امروز (26 شهریور) به 13 هزار و 561 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 889 میلیارد تومان بود که 21 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 32 درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 811 میلیارد تومان رسید. 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array