به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اکثر بازارهای سهام حوزه خلیج فارس به لطف افزایش قیمت نفت در روزهای اخیر، شاهد افزایش قیمت بوده‌اند.

قیمت نفت به عنوان یک کاتالیزور اصلی برای بازارهای مالی خلیج فارس عمل کرده و به این ترتیب سهام این کشورها، حدود 3 درصد افزایش یافته و به بالاترین سطح خود در 9 هفته گذشته رسیده است؛ چرا که نگرانی‌ها در مورد عرضه و تقاضا بر نگرانی سرمایه‌گذاران مبنی بر اینکه افزایش نرخ بهره باعث کندی اقتصاد می‌شود سایه انداخته است. در واقع بازار بر این موضوع متمرکز شده که کاهش رشد اقتصادی تقاضای نفت را کاهش نداده و به همین دلیل عرضه و تقاضا تعیین کننده سمت و سوی بازار خواهد بود.

بر اساس آخرین وضعیت سهام منطقه خلیج فارس:

شاخص بورس عربستان 0.1 درصد رشد کرد. این کشور پس از اعلام تمدید کاهش تولید نفت خود، علاوه بر توافق گسترده با اوپک پلاس، در ماه آگوست برای دومین ماه متوالی قیمت نفت خام خود را برای مشتریان آسیایی افزایش داد.

شاخص بورس قطر 0.3 درصد رشد کرد.

شاخص بورس کویت با افزایش 0.4 درصدی به 8020 واحد رسید.

شاخص بورس بحرین با 3.2 درصد کاهش به 16555 واحد رسید.

رشد شاخص بورس کشورهای حوزه خلیج فارس در حالی صورت می‌گیرد که سرمایه‌گذاران خارجی در شرایط سخت اقتصادی داخلی و بین‌المللی به فروش خود ادامه می‌دهند. در این میان، شاخص بلو چیپ در مصر 3.2 درصد کاهش یافت و زیان خود را برای چهارمین جلسه افزایش داد. تقریباً تمامی سهام مشمول این شاخص از جمله سهم شرکت تولیدی کود مصر با افت 18 درصدی مواجه شدند.

منبع: aljazeera

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array