به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از اینکه خبر راه‌اندازی یک پروپوزال توانست قیمت توکن یونی سوآپ (UNI) را بیش از دو برابر افزایش دهد، پروپوزال مذکور با حدود 59.89 درصد آرا مخالف مواجه شد. با رد شدن پیشنهادی که به سازمان غیرمتمرکز خودگردان (DAO)  یونی سوآپ اجازه می‌داد تغییراتی در مکانیزم کارمزدهای پروتکل ایجاد کند، ارزش توکن بومی شبکه بیش از 5 درصد سقوط کرد.

این دارایی دیجیتال با وجود اندکی بهبود، همچنان زیر 15 دلار معامله می‌شود. عقب ماندن از بازار سبزپوش کریپتو باعث ایجاد نگرانی‌هایی در مورد آینده توکنی شده است که در ماه گذشته 125 درصد افزایش یافته بود.

نمودار روزانه یونی سوآپ پس از پروپوزال

هدف پروپوزال اخیر یونی سوآپ چه بود

این پروپوزال که روز سوم مارس به سازمان غیرمتمرکز خودگردان یونی سوآپ موسوم به یونی سوآپ دائو (Uniswap DAO) پیشنهاد شد، دو هدف اصلی را دنبال می‌کرد. در وهله اول، تقویت مشارکت دارندگان توکن UNI در حاکمیت پروتکل و در درجه دوم، ایجاد انگیزه اقتصادی برای استیک کردن توکن‌ها توسط هولدرهای آن به عنوان اصلی‌ترین اهداف این طرح معرفی شدند.

با این حال، نظرسنجی اسنپ شات (snapshot poll) انجام شده نشان داد حدود 30 میلیون رای، که 59.89٪ از کل آرای ثبت شده را تشکیل می‌دهد، علیه این اصلاحیه به صندوق ریخته و در نهایت منجر به رد شدن آن گردید.

سرویس اسنپ شات با فراهم کردن امکان رای‌گیری غیرمتمرکز و خارج از زنجیره، برای اطمینان از احساس جامعه نسبت به تغییرات پیشنهادی به صورت آف‌چین و پیش از رای‌گیری نهایی انجام می‌شود.

در حالی که نتایج نظرسنجی اولیه روحیه برخی از اعضای جامعه را تضعیف کرد، اخبار نشاط‌آور هفته گذشته می‌تواند آرامش را به آنها بازگرداند. پیشنهاد پاداش دادن به دارندگان UNI که توکن‌های خود را استیک کرده‌اند، در نظرسنجی فوری با اکثریت 100 درصدی به تصویب رسید. با توجه به تاثیر مثبت 65 درصدی این خبر در اولین مرحله، امید به جهش قابل توجه قیمت پس از رای‌گیری نهایی را میان سرمایه‌گذاران بیشتر کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array