به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گزارش شده است که سازمان نظارت مالی فدرال آلمان (BaFin)، تنظیم کننده و قانون‌گذار مالی این کشور، درخواست مجوز نگهداری رمزارز بایننس را رد کرده است.
این خبر ابتدا توسط فوروارد فایننس (Forward Finance) به نقل از افراد آشنا گزارش شد. کوین تلگراف برای تایید این خبر با بایننس تماس گرفت و سخنگوی این شرکت گفت که “نمی‌تواند جزئیات مکالمات را با تنظیم کننده‌ها به اشتراک بگذارد” و افزود:
“ما به کار خود ادامه می‌دهیم تا با الزامات BaFin مطابقت کنیم. همانطور که انتظار می‌رود، این یک روند دقیق و مداوم است. ما مطمئن هستیم که تیم و تدابیر مناسبی برای ادامه بحث‌هایمان با قانون‌گذاران در آلمان داریم.”

بر اساس نظرات بایننس و گزارش انحصاری، مشخص نیست که آیا BaFin به طور رسمی پیشنهاد بایننس برای کسب مجوز را رد کرده یا به طور شفاهی این موضوع را به شرکت اطلاع داده است و این صرافی ممکن است در آینده نزدیک مجوز بگیرد.


گزارش رد مجوز حضانت مانع از برنامه‌های تبلیغاتی بایننس در آلمان می‌شود. طبق قانون، فقط شرکت‌های دارای مجوز می‌توانند در کشور تبلیغ کنند. با این حال، بایننس همچنان یک پلتفرم معامله بزرگ با 2 میلیون مشتری گزارش شده است.

بایننس

درگیری‌های بایننس با تنظیم‌کننده‌ها همچنان در حال افزایش است، زیرا صرافی خود را در بخش نظارتی می‌بیند، مشابه سال 2021 که با هشدارهای نظارتی بیش از نیمی از کشورها مواجه شد.

پس از مشکلات نظارتی اخیر در ایالات متحده، مدیر عامل بایننس گفت تمرکز آن بر بازار اروپا و مطابقت با مقررات دارایی‌های رمزارزی بازار (MiCA) است. با این حال، درست مانند ایالات متحده، صرافی ارز دیجیتال در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز با فشار قانونی مواجه شده است.

یک گزارش اخیر نشان داد که این صرافی از اوایل سال 2022 در فرانسه به اتهام “پولشویی تشدید کننده” تحت بررسی قرار گرفته است.
این صرافی اخیراً پس از ناکامی در تضمین مجوز ارائه دهنده خدمات دارایی مجازی از رگولاتورهای این کشور، از بازار هلند خارج شد. همچنین خدمات این صرافی در بریتانیا و قبرس نیز پایان یافت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array