به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بانک مشترک المنافع (CBA)، بزرگ‌ترین بانک در استرالیا، اعلام کرده است که برخی از پرداخت‌ها به صرافی‌های ارزهای دیجیتال را رد می‌کند یا به‌طور موقت به دلیل خطر کلاهبرداران، نگه می‌دارد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که دو صرافی بزرگ جهانی با شکایت رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده مواجه شده‌اند و تنها چند هفته پس از آن است که یکی دیگر از بانک‌های استرالیایی بزرگ، وست‌پک (Westpac)، مشتریان را از تراکنش با صرافی بایننس منع کرد.

در 8 ژوئن (18 خرداد)، CBA اعلام کرد که برخی پرداخت‌ها به صرافی‌های ارزهای دیجیتال را به‌عنوان بخشی از اقدامات جدید برای محافظت از مشتریان در برابر خطرات کلاهبرداری مرتبط با پرداخت‌های خاص به صرافی‌های رمزارزی، رد می‌کند یا 24 ساعت متوقف می‌کند.

یکی از سخنگویان CBA به کوین تلگراف گفت که در حال حاضر، اطلاعات بیشتری را به صورت عمومی یا به مشتریان در مورد نوع پرداختی که مسدود یا نگه می‌دارد ارائه نمی‌دهد و دلیل آن نیز خطر دور زدن تغییرات توسط کلاهبرداران است.

گزارش از فایننشال ریویوجسیکازیر (FinancialReview jessicasier) که کام‌بانک ( CommBank) نقل و انتقالات AUD به صرافی‌های کریپتو را پرخطر و تراکنش‌های محدود با دیگران را به 10 هزار دلار در ماه، با 24 ساعت تاخیر، ممنوع کرده است.

— کارولین بولر (@CaroBowler) 8 ژوئن 2023

در بیانیه خود، این بانک اضافه کرد که یک محدودیت 10000 دلاری استرالیا (6650 دلار) در ماه برای مشتریانی که برای خرید رمزارزها به صرافی‌های رمزارزی ارسال می‌کنند، در ماه‌های آینده معرفی خواهد شد.

از امروز، CBA برخی از پرداخت‌ها به صرافی‌های ارزهای دیجیتال را رد می‌کند یا به مدت 24 ساعت نگه می‌دارد. در ماه‌های آینده، بانک همچنین محدودیت‌های 10000 دلاری را در یک ماه معرفی خواهد کرد که در آن بانک می‌تواند پرداخت‌های مشتری به صرافی‌ها برای خرید ارزهای دیجیتال را شناسایی کند.

مدیر کل خدمات مدیریت کلاهبرداری CBA، جیمز رابرتز (James Roberts)، ادعا کرد که کلاهبرداران در سطح جهانی از علاقه به ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند و وانمود می‌کنند که به فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشروع هستند یا وجوه را به صرافی‌های ارزهای دیجیتال منحرف می‌کنند.

این بانک گفت که این اقدام مشمول بازبینی مداوم خواهد بود و تأثیر اقدامات را زیر نظر خواهد گرفت.

این مورد یک چرخش بزرگ برای بانکی است که بیش از یک سال و نیم پیش در نوامبر 2021 (آبان 1400) قرار بود خدمات معاملات ارز دیجیتال را برای میلیون‌ها کاربر برنامه کام‌بانک خود راه‌اندازی کند.

مدیر عامل بانک، مت کامین (Matt Comyn)، در آن زمان گفت که خطراتی را در مشارکت می‌بینیم، اما ما خطرات بزرگ‌تری را در عدم مشارکت می‌بینیم و افزود: “بخش و فناوری به این زودی‌ها از بین نمی‌روند.”

همچنین در ماه می 2022 (اردیبهشت 1401)، کامین بر سر راه‌اندازی این محصول با رگولاتورها اختلاف داشت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array