به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، غول رسانه‌های اجتماعی ردیت (Reddit) از سال 2022 بخشی از مازاد درآمد نقدی خود را به خرید مقادیر کمی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) اختصاص داده و معتقد است که صنعت ارزهای رمزپایه و بلاکچین از “پتانسیل رشد قابل توجهی” برخوردار هستند.

ردیت در پرونده عرضه اولیه عمومی سهام روز 22 فوریه (3 اسفند) خود در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اظهار داشت: “ما قسمت دیگری از ذخایر نقدی اضافی خود را در بیت کوین و اتر سرمایه‌گذاری کردیم.”

پتانسیل رمزارزها برای تبدیل شدن به گزینه پرداخت در ردیت

ردیت ضمن اشاره به مقادیر اندک این ذخایر گفته است که تا روز 31 دسامبر 2023 (10 دی) فقط دو ارز بیت کوین و اتریوم را در خزانه‌داری خود نگهداری کرده است. در ادامه این گزارش آمده است که این پلتفرم اجتماعی با خرید اتر و پالیگان (MATIC) به عنوان نوعی پرداخت برای فروش برخی کالاهای مجازی خود تکنولوژی بلاکچین را آزمایش کرده است.

ردیت و بیت کوین

این شرکت اذعان داشته است که علیرغم اندک بودن مقدار اتر و MATIC خریداری شده در سال‌های 2022 و 2023، این احتمال وجود دارد که در آینده از این دو ارز دیجیتال به عنوان روش پرداخت استفاده کند. ضمن اینکه تیم محصولات و مهندسی این شرکت نیز برای «کاربردهای خاصی»، ارزهای رمزپایه هولد کرده‌اند. ردیت درباره چشم‌انداز آتی صنعت کریپتو در این شبکه اجتماعی گفت:

«در حالی که معتقدیم ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین از پتانسیل قابل توجهی برخوردار هستند، محبوبیت و رواج ارزهای دیجیتال روند نسبتاً جدیدی است و نمی‌توان با قاطعیت مشخص کرد که آیا ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین در درازمدت توسط مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها به طور گسترده پذیرفته خواهند شد یا خیر.»

ثبت پرونده S-1  که توسط شرکت‌هایی ارائه می‌شود که قصد دارند به طور عمومی سهام خود را عرضه کنند، نشان داد که ردیت در سال 2023 مبلغ 90.8 میلیون دلار زیان خالص ثبت کرده است، اگرچه درآمد آن نسبت به سال قبل 20.6٪ افزایش یافته و به 804 میلیون دلار رسیده است.

طبق گزارش بلومبرگ در تاریخ 28 ژانویه (8 بهمن)، ردیت پس از دور تأمین مالی خود در سال 2021، به ارزش بازار 10 میلیارد دلاری رسیده است، اما اکنون این رقم به نصف کاهش یافته است.

در ماه اکتبر، ردیت سرویس پاداش مبتنی بر بلاکچین خود، تحت عنوان “امتیازهای انجمن” را متوقف کرد. این سرویس برای تعامل مثبت در subredditهای خاص به کاربران امتیاز پاداش می‌داد. این شرکت نگرانی‌های مربوط به مقیاس‌پذیری را به عنوان دلیل اصلی این اقدام خود معرفی کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array